حدود 80 نفر از زندانی در پاراگوئه گریختند


حدود 80 نفر از زندانی در پاراگوئه گریختند

حدود 80 زندانی که اکثر آن‌ها اعضای یک باند مهم قاچاق اسلحه و مواد مخدر برزیلی بودند از زندانی در پاراگوئه با حفر یک تونل گریختند.

حدود 80 نفر از زندانی در پاراگوئه گریختندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پاراگوئه اعلام کردند حدود ۸۰ زندانی که اکثر آن‌ها اعضای یک باند مهم قاچاق اسلحه و مواد مخدر برزیلی بودند از زندانی در پاراگوئه با حفر یک تونل با همدستی نگهبان‌ها، گریختند.

کمیسر النا آندرادا، سخنگوی پلیس پاراگوئه اعلام کرد فرار از زندان پدرو خوان کابالرو، واقع در مرز برزیل ”صبح روز یکشنبه از طریق تونلی انجام گرفته است“ که زندانیان حفر کرده اند. در این فرار، نزدیک به ۸۰ زندانی پاراگوئه‌ای و برزیلی از زندان گریخته اند که اکثر آن‌ها اعضای سازمان پریمر کوماندو دلا کاپیتال هستند.

بیشتر بخوانید: تصاویری از آثار شکنجه روی بدن یک اسیر فلسطینی

مرگ تدریجی اسرای بیمار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گفته کمیسر آندرادا، فرار مانند یک فیلم اکشن تعلیقی صورت گرفته است. ”آن‌ها تونلی را مانند آنچه که در فیلم‌ها دیده می‌شود با روشنایی داخلی از مرکز بهداشت زندان حفر کرده اند. بین تونل و نزدیک‌ترین نگهبانی فقط ۲۵ متر فاصله وجود دارد.

سسیلیا پرز، وزیر دادگستری پاراگوئه نیز اعلام کرد ”حفر این تونل هفته‌ها کار برده است. آشکار است که کارکنان زندان از آن اطلاع داشته اند، اما هیچ اقدامی نکرده اند“.

وزیر دادگستری پاراگوئه با تصریح بر این که ۷۶ نفر از زندانیان فراری که تاکنون شمارش شده اند, ”فوق العاده خطرناک“ هستند، افزود ”سوءظنی قوی وجود دارد که کارکنان زندان در سیستمی فاسد دست داشته اند“.

سخنگوی پلیس تصریح کرد زندانیانی فرار کرده اند که ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ در میان باند‌های رقیب در زندان سان پدرو به قتل عام دست زده بودند که در جریان آن، سر ۱۰ زندانی بریده شده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا