حمله حفتر به مواضع دولت وفاق ملی لیبی ساعاتی بعد از کنفرانس برلین


حمله حفتر به مواضع دولت وفاق ملی لیبی ساعاتی بعد از کنفرانس برلین

ساعاتی بعد از کنفرانس برلین که در آن بر توافق آتش بس میان طرفین درگیر در لیبی تاکید شده بود، نیروهای حفتر به مواضع دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی پس از کنفرانس بین‌المللی برلین درباره لیبی و حمایت از آتش بس، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از حمله نیروهای خلیفه حفتر به مواضع آنها در جنوب طرابلس خبر می‌دهند.

براساس گزارش الجزیره، دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج این حملات را نقض فاحش توافق آتش بس در لیبی خوانده است.

الجزیره با بیان اینکه این حملات در منطقه صلاح الدین در جنوب طرابلس رخ داده است گزارش داد که نیروهای دولتی موفق شده اند حملات را دفع و مواضع خود را حفظ کنند.

کنفرانس برلین برای بررسی بحران لیبی عصر روز یکشنبه بدون حضور «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبیش» برگزار شد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان شامگاه یکشنبه و در پایان کنفرانس برلین درباره لیبی گفت در این کنفرانس مسیر جدیدی ایجاد شد تا بارقه امیدی برای لیبی‌ها ایجاد شود.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «کنفرانس برلین سهم بزرگی در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در لیبی بوجود آورد و هدف ما از این کنفرانس حمایت از طرح سازمان ملل است.»

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...