پدرانی که فرزند دختر دارند سلامت و طول عمر بیشتری دارند!


جنیفر ماسکارو استادیار پزشکی خانواده در مطالعه‌ای برای اینکه بتواند رفتار را در دنیای واقعی بررسی کند یک رایانه دستی کوچک را روی کمربند پدر‌ها نصب کرد که این دستگاه یک روز در تعطیلات آخر هفته و یک روز در طول هفته مورد استفاده قرار می‌گرفت. این دستگاه صدا را در هر 9 دقیقه به مدت 50 ثانیه ضبط می‌کرد، در این مطالعه پدران 52 کودک نوپا از جمله 30 دختر...

پدرانی که فرزند دختر دارند سلامت و طول عمر بیشتری دارند!جنیفر ماسکارو استادیار پزشکی خانواده در مطالعه‌ای برای اینکه بتواند رفتار را در دنیای واقعی بررسی کند یک رایانه دستی کوچک را روی کمربند پدر‌ها نصب کرد که این دستگاه یک روز در تعطیلات آخر هفته و یک روز در طول هفته مورد استفاده قرار می‌گرفت. این دستگاه صدا را در هر ۹ دقیقه به مدت ۵۰ ثانیه ضبط می‌کرد، در این مطالعه پدران ۵۲ کودک نوپا از جمله ۳۰ دختر و ۲۲ پسر از منطقه آتلانتا مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج این بررسی نشان داد پدرانی که فرزند دختر داشتند در مقایسه با پدرانی که صاحب فرزند پسر بودند بیشتر به نیاز‌های کودکشان توجه می‌کردند و نسبت به این نیاز‌ها حساس‌تر و پاسخگوتر بودند. این مطالعه نشان داد پدرانی که فرزند دختر داشتند، بیشتر با کودکشان آواز می‌خواندند و درباره احساساتشان بیشتر با آنها صحبت می‌کردند.

تحقیقات نشان می‌دهد که پدران پذیرش بیشتری نسبت به احساسات دختران دارند، زیرا از لحاظ جنسیتی متفاوت هستند. یک مرد در همه طول عمر خود در کودکی نخست با مادر سپس با همسر خود ارتباطات عاطفی بر قرار و با آنها احساس آرامش می‌کند، بنابراین با فرزند دخترش ارتباط بهتری دارد. پسران فعالیت‌های فیزیکی بیشتری انجام می‌دهند، خشن‌تر و پرانرژی‌تر هستند همچنین آنها بازی‌های تعقیب و گریز بیشتری را انجام می‌دهند.یکی از دلایلی که پدران به فرزند دختر بیشتر جذب می‌شوند، احساس آرامشی است که از دختر کسب می‌کنند و دلیل دیگر تفاوت جنسیت است.

این روانشناس تاکید کرد: بر اساس تحقیقات این نتیجه گرفته می‌شود که واکنش مغز پدران در مقابل دختران متفاوت است، بنابراین وقتی پدران با فرزند دخترشان در تعامل هستند، تعامل آنها افزایش پیدا می‌کند، زیرا کسی هست که می‌توانند احساسات خود را با او در میان بگذارند. فرزند دختر همچینن می‌تواند ناراحتی‌های پدر را به خوبی درک کند.برخی از پژوهشگران معتقدند پدرانی که فرزند دختر دارند سلامت و طول عمر بیشتری دارند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس