اختصاص فضای اداری به شورای نظام روانشناسی استان مازندران


اختصاص فضای اداری به شورای نظام روانشناسی استان مازندران

برای ساختارسازی، تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات به استان ها نیازمند ساختمانی جهت استقرار دفتر استانی هستیم و در این راستا دکتر جهانگیری به استانداران سراسر کشور دستور داده است تا به سازمان نظام روانشناسی کمک کنند.

اختصاص فضای اداری به شورای نظام روانشناسی استان مازندران
میگنا: دکتر محمد حاتمی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در ارایه خدمات روان شناسی و مشاوره های تخصصی لازم برای تامین سلامت روان و تقویت مهارت های زندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره را که در این سفر در ادامه دکتر فریبرز درتاج معاون پژوهش، دکتر جواد خلعتبری عضو هیئت بازرسان سازمان همراهی می کردند با دکتر بهرام میرزائیان، رئیس شورای استانی و اعضاء این شورا با احمد حسین زادگان، استاندار مازندران دیدار کرد.

در این دیدار حاتمی با برشمردن جایگاه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در استاندار سازی خدمات روان شناسی و مشاوره و نظارت بر هر نوع فعالیت روان شناسی و مشاوره در کشور، اظهار داشت: ما برای ساختارسازی، تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات به استان ها نیازمند ساختمانی جهت استقرار دفتر استانی هستیم و در این راستا دکتر جهانگیری به استانداران سراسر کشور دستور داده است تا به سازمان نظام کمک کنند.

وی افزود: در صورت دارا بودن دفتر استانی، ما در مرکز اختیارات درخور توجهی به استان ها خواهیم داد. تقاضا داریم، استانداری یک واحد ساختمانی به دفتر شورای استانی اختصاص دهد و رئیس شورای استانی در شورای اداری استانداری عضو شود و بر تمام فعالیت های روان شناسی و مشاوره (طرح یا پروژه) در سطح استان نظارت کند.


حاتمی گفت: این سازمان تخصصی علاوه بر صدور مجوز برای کسانی که قصد فعالیت در این رشته را دارند و نظارت بر کار آنان در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن و سلامت روان و اختلالات روانی فعالیت می کند.

رئیس سازمان نظام با بیان این که ۳۰ هزار نفر عضو رسمی این سازمان هستند و ۲۵۰ هزار دانشجو در این رشته تحصیل می کنند، عنوان کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با توجه به در اختیار داشتن نیروهای انسانی متخصص و کاردان آماده همکاری و تعامل با نهادهای مجری است. رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره به اینکه بیش از یک هزار کلینیک مشاوره روانشناسی در کشور داریم افزود: مازندران با حدود یکهزار مشاور و روانشاس عضو این سازمان از جایگاه مهمی در قابلیت ورود به اسیب های اجتماعی برخوردار است.


حاتمی افزود: تلاش ما این است که با توانمندسازی حرفه ای در راستای سپردن کار به افراد کاردان در حوزه های مرتبط مشاور شما باشیم و در این راستا جایگاه دفاتر استانی از اهمیت بالایی برخوردار است تا با ساختار سازی و تمرکز زدایی و نظارت کامل شورای استان بر تمام مسایل روان شناسی و مشاوره به سوی تحقق اهداف یاد شده گام برداریم.
اختصاص فضای اداری به شورای نظام روانشناسی استان مازندران

استاندار مازندران نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان نظام و هیئت همراه، گفت: اهمیت روان شناسی و مشاوره برای حل مسائل و مشکلات مردم روشن است. این علم در تمام شقوق زندگی، کار و امور اجتماعی نقش آفرین است.

وی افزود: برای مقابله با آسیب های اجتماعی و روانی از علم روان شناسی باید استفاده کرد. شما وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارید. در شرایط کنونی شورای استانی باید در کنار مردم باشد.

وی، تصریح کرد: نگاه ما در استان این است که برای ارتقاء سلامت روان و مقابله با آسیب های روانی- اجتماعی از علم روان شناسی استفاده کنیم. به طور قطع بعد از این شورای استانی باید فعال شود و به ما کمک کند. مسلم است، رئیس شورای استانی باید عضو شورای اداری استانداری شود.

حسین زادگان، خاطر نشان کرد: با شناختی که از دکتر میرزائیان داریم دوست داریم از ظرفیت اساتید شورای استانی استفاده کنیم. همین امروز دستور می دهم، ساختمانی را در اختیار این شورا قرار دهند، تا شورای استانی فعال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج