معاون استاندار: احداث تقاطع غیرهمسطح کیوانفر اولویت قم نیست


معاون استاندار: احداث تقاطع غیرهمسطح کیوانفر اولویت قم نیست

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح 30 متری کیوانفر به خیابان امام به‌هیچ‌عنوان در اولویت‌های ترافیکی استان نبوده و ضرورتی برای احداث این تقاطع در شرایط فعلی احساس نمی‌شود.

محسن بهشتی یکشنبه‌شب در جلسه شورای ترافیک قم بیان کرد: اجرای تقاطع غیرهمسطح کیوانفر به خیابان امام(ره) به مزیت حرم نما بودن خیابان امام با بیش از ۸۰ سال سابقه آسیب می‌زند.

وی تصریح کرد: به دلیل حساسیت‌های این تقاطع این طرح خارج از ضوابط ترافیکی موردبررسی قرارگرفته است.

وی با اشاره به مساله تقاطع‌های غیرهمسطح بیان کرد: به‌صورت متوسط هرسال ۴ تقاطع غیرهمسطح در استان قم اجراشده است.

وی اظهار داشت: در اجرای این تقاطع علاوه بر ضوابط ترافیکی و کارشناسی باید مباحث سیما و منظر شهری و معماری هم موردتوجه قرار بگیرد.

بهشتی تاکید کرد: در طرح جامع ترافیک شهری احداث تقاطع غیرهمسطح کیوانفر به خیابان امام به‌عنوان یکی از ۶ اولویت اصلی قرار ندارد.

وی ابراز کرد: با اجرای این طرح همچنان خیابان امام(ره) باید نقش حرم نما بودن خود را حفظ کرده و تغییرات و انحرافات احتمالی در خیابان کیوانفر و معابر پیرامونی اعمال گردد.

بهشتی تاکید کرد: همچنین با طولانی کردن زیرگذر و ایجاد یک راست‌گرد به خیابان زینبیه و میدان سعیدی می‌توان نقش حرم نما بودن خیابان امام را حفظ کرد.

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف تقاطع‌های غیرهمسطح درون‌شهری طبق قانون بر عهده کمیسیون ماده ۵ می‌باشد.

وی گفت: طبق نظر شورای حل اختلاف، شهرداری قم در اجرای این طرح باید به‌صورت کامل به ضوابط طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی شهر پایبند باشد.

بهشتی تاکید کرد: نظر شورای اسلامی شهر قم در اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح کیوانفر به خیابان امام(ره) با روح کارشناسی در تعارض است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر