210 هکتار گلخانه در همدان احداث می‌شود


210 هکتار گلخانه در همدان احداث می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: بر اساس سند راهبردی تا پایان برنامه ششم توسعه 210 هکتار گلخانه در این استان احداث می‌شود.

حجت الله شهبازی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشت‌های گلخانه‌ای یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع طبیعی است که با توجه به رشد روز افزون جمعیت، محدودیت منابع آب و خاک و ضرورت تامین مواد غذایی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت بهره گیری مناسب از منابع برای افزایش تولید مواد غذایی اظهار داشت: باتوجه به نقش بسیار مهم گلخانه ها در کاهش مصرف منابع آبی و خاکی و انرژی، توسعه گلخانه ها در استان اولویت است.

شهبازی شرایط استان همدان را برای تولید محصولات گلخانه ای مناسب ارزیابی کرد و گفت: شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و مرکزیت همدان در استان های غرب، مرکز و جنوب کشور از مهمترین مزیت های همدان است.

وی ادامه داد: روزهای خنک و شب های سرد این استان شرایط مناسبی را برای تولید محصولات گلخانه ای با کیفیت فراهم کرده است.

شهبازی افزود: محصولات گلخانه ای استان همدان به دلیل کیفیت بالا زودتر و بهتر از تولیدات استان های دیگر به فروش می رسند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: سال گذشته ۱۰۷ هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده و در سال جاری نیز ۳۶ هکتار گلخانه در دست احداث است که تاکنون ۳۰ هکتار آن محقق شده است.

شهبازی با بیان اینکه در استان همدان هشت مجتمع گلخانه‌ای در همدان، ملایر، رزن، درگزین، نهاوند، تویسرکان، کبودراهنگ و اسدآباد وجود دارد بیان کرد: با ایجاد گلخانه‌های جدید استان در سال جاری برای ۳۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: همچنین با اجرای این طرح ها بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است که در سال جاری بیش از یک‌ میلیون و ۱۷۲ هزار متر مکعب آب برای گلخانه‌ها تخصیص یافته است.

گفتنی است سالانه ۶۷۰ هزار تن محصولات باغبانی در استان تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟