در انتظار انتقال رویایی ستاره پرسپولیسی ؛ بررسی یک اتفاق جذاب !


در انتظار انتقال رویایی ستاره پرسپولیسی ؛ بررسی یک اتفاق جذاب !

پس از خبر احتمالی انتقال مهدی طارمی به تیم پورتو، به بررسی این انتقال پرداختیم. نوشته در انتظار انتقال رویایی ستاره پرسپولیسی ؛ بررسی یک اتفاق جذاب ! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

در انتظار انتقال رویایی ستاره پرسپولیسی ؛ بررسی یک اتفاق جذاب !

بررسی نقش احتمالی مهدی طارمی در پورتو
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰
در انتظار انتقال رویایی ستاره پرسپولیسی ؛ بررسی یک اتفاق جذاب !

پس از خبر احتمالی انتقال مهدی طارمی به تیم پورتو، به بررسی این انتقال پرداختیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

گفته می شود مهدی طارمی ستاره پرسپولیسی در راه پرتو است تیم فوتبال پورتو یکی از قدرت‌های اصلی لیگ برتر پرتغال به شمار می‌آید. این تیم تحت مدیریت ۳۸ ساله جورج پینتو دا کوشتا به موفقیت‌های متعدد داخلی و خارجی رسیده است. نقطه عطف این تیم در سال‌های فعالیتش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۴ تحت هدایت آقای خاص، ژوزه مورینیو بود.

آخرین قهرمانی اروپایی این تیم در سال ۲۰۱۱ و در لیگ اروپا اتفاق افتاد. این دو جام تنها موفقیت تیم‌های پرتغالی در دو دهه اخیر میلادی به شمار می‌آیند. هر چند تیم بنفیکا محبوب‌ترین تیم باشگاهی پرتغال است، اما در رده‌های بعدی تیم‌های اسپورتینگ و پورتو بیشترین هوادار را روی سکوها دارند.

در ده سال اخیر لیگ پرتغال در تسخیر پورتو و بنفیکا بوده است؛ ۶ قهرمانی برای بنفیکا و ۴ جام برای پورتو. فصل گذشته بنفیکا در رقابتی نزدیک با تنها ۲ امتیاز اختلاف در انتها جام را از پورتو پس گرفت و به خانه بازگرداند.

سرجیو کونسیسائو که از سال ۲۰۱۷ تا کنون هدایت پورتو را بر عهده دارد، تنها در اولین سال حضورش در این تیم موفق به کسب جام شد.

فصل گذشته و پس از واگذاری جام به بنفیکا، هواداران پورتو انتقادات شدیدی نسبت به روش بازی این تیم ابراز داشتند و در انتظار خریدهای لازم برای تقویت تیم در تابستان بودند. در آن برهه اکثر خریدهای باشگاه در خط میانی تیم و به خدمت گرفتن بازیکنانی مانند ناکاجیما ژاپنی، لویس دیاز و ماتئوس اوریبه کلمبیایی، بود.

تنها خرید تابستانی در خط حمله تیم زه لوییس بود که تا اینجای فصل در ۱۲ بازی، ۷ بار موفق به گل‌زنی شده است. دو بازیکن اصلی خط حمله تیم پورتو موسی مارگا اهل کشور مالی و فرانسیسکو (تکینیو) سوارز برزیلی هستند. مارگا بازیکنی جنگنده و با قدرت بدنی بالاست که در نوک حمله با فرارهای برق‌آسا و استفاده از فیزیک خود یکی از موفق‌ترین مهاجم‌های سال‌های اخیر پورتو به حساب می‌آید. در مقابل سوارز بازیکنی با قدرت تمام‌کنندگی در مقابل دروازه است. در صورت جدایی سوارز و انتقال طارمی به پورتو، احتمالا طارمی جایگزین این بازیکن خواهد شد.

روی نیمکت پورتو نیز سه مهاجم دیگر حضور دارند که می‌توانند تهدیدی برای حضور ثابت مهدی در ترکیب پورتو باشند: زه لوییس، ابوبکر و فابیو سیلوا. ابوبکر ۲۷ ساله در سال ۲۰۱۴، با به ثمر رساندن ۱۳ گل بهترین مهاجم پورتو در لیگ بود، اما پس از آن به بشیکتاش منتقل شد و بعد از بازگشت به پورتو با مصدومیت‌های متعدد مواجه شد و اکنون در شرایط بدنی خوبی قرار ندارد و اکثرا در جام حذفی و به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته است. فابیو سیلوا ۱۷ ساله و جوان هم مانند ابوبکر اکثرا در جام حذفی و دقایقی کوتاه فرصت خودنمایی پیدا کرده است. زه لوییس شاید تنها خطر اصلی برای حضور ثابت طارمی در ترکیب پورتو باشد. وی در ابتدای فصل بارها در ترکیب ثابت حضور داشت، ولی در ادامه به علت مصدومیت، جای خود را به سوارز داد.

در حال حاضر رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ پرتغال به شرح زیراست:

⁃ بنفیکا ۴۸ امتیاز

⁃ پورتو ۴۱ امتیاز

⁃ فامیلیکا ۳۰ امتیاز

بنفیکا در ۱۷ بازی نیم فصل اول ۱۶ بار پیروز از زمین خارج شده و تنها یک شکست مقابل پورتو را تجربه کرده است. با توجه به ضعف سایر تیم‌ها، حتی اسپورتینگ، به نظر می‌رسد بنفیکا تا انتهای این فصل شاید تنها ۳ امتیاز بازی مقابل پورتو را از دست بدهد و بتواند یک قهرمانی دیگر در لیگ را به فهرست افتخاراتش اضافه کند.

با این شرایط حضور احتمالی مهدی طارمی در پورتو شاید در این فصل کمکی به قهرمانی این تیم در لیگ نکند. از سوی دیگر پورتو در سال‌های اخیر همواره نشان داده که در زمینه به کارگیری بازیکنان بااستعداد از شم بالایی در فوتبال اروپا برخوردار است و سیاست مناسبی را در این زمینه در پیش گرفته است. بازیکنانی مانند هالک، فالکائو و خامس رودریگز از نمونه‌های برجسته این انتقالات به شمار می‌آیند.

در صورتی که مهدی طارمی در این مقطع به پورتو بپیوندد، مهدی حتی فرصت بازی در مرحله حذفی لیگ اروپا مقابل لورکوزن را هم خواهد داشت. این شرایط می‌تواند سکوی پرتاب مناسبی برای طارمی باشد تا با نمایش توانایی‌های خود در صحنه‌های اروپایی و جلب نظر تیم‌های بزرگ، زمینه‌ی حضور خود را در تیم‌های برتر اروپایی فراهم کند.

شایان ذکر است که پورتو در جام قهرمانان اروپا از خیلی از تیم‌های مطرح اروپایی مانند رم، آرسنال، تاتنهام، اتلتیکو مادرید و حتی چلسی، افتخارات بیشتری دارد. البته که اختلاف سطح لیگ پرتغال با سایر لیگ‌های مطرح اروپایی شاید یکی از دلایلی باشد که طارمی تصمیم بگیرد پس از حضوری کوتاه، این تیم را ترک کند. اما در صورت حضور بلند مدت هم طارمی می‌تواند پس علی دایی و علی کریمی که تجربه حضور در بایرن مونیخ را کسب کردند، با بازی در پورتو که از تیم‌های پر قدمت و مطرح اروپایی است، برای ایران افتخار‌آفرینی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403