تاکید استاندار بر لزوم‌ تدوین و اجرای طرح های کاربردی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی


 تاکید استاندار بر لزوم‌ تدوین و اجرای طرح های کاربردی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی

استاندار قم بر ضرورت اجرای طرح های کاربردی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر سرمست استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به سیاست استان بر اجرای طرح های عملیاتی و کاربردی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: دستگاه های استان در کنار وظایف ذاتی خود نگاهی جامع به پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهند.


استاندار قم اجرای طرح نماد در مدارس استان در موضوع آموزش و کاهش آسیب های اجتماعی و بویژه سوء مصرف مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی در این زمینه پیگیری های لازم را صورت دهد.


سرمست نقش محوری معلمان در این طرح را از نقاط قوت آن دانست و ادامه داد: جایگاه ویژه معلم در آموزش و پرورش و ارتباط مناسب با دانش آموزان در موفقیت این طرح اثرگذاری مثبتی دارد.


وی با تاکید بر نقش سازمان های حامی در این طرح، خاطر نشان کرد: یکی از آسیب های که ممکن است در اجرای طرح بروز کند تخریب شخصیت دانش آموزان مساله دار و درگیر معظل مواد مخدر است که باید از هرگونه انگ‌زنی به این دانش آموزان پرهیز شود.


گفتنی است طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در چهار گام آموزش، تشخیص و غربال گری، ارجاع ، و گام مددکاری و درمان با هدف توانمند کردن و ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان اجرا می شود و در این راستا، آموزش های تخصصی لازم به والدین، معلمان و دانش آموزان ارائه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول