معاون استاندار تهران: به دنبال معافیت شهرک‌های صنعتی از عوارض هستیم


معاون استاندار تهران: به دنبال معافیت شهرک‌های صنعتی از عوارض هستیم

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با توجه به ضرورت کمک به استمرار فعالیت شهرک‌های صنعتی گفت: مستثنی شدن پرداخت عوارض تغییر کاربری شهرک‌های صنعتی خصوصی استان پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد امامی امین روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بر ضرورت تسهیل فعالیت هشت شهرک صنعتی خصوصی استان تاکید کرد و افزود: باید برای کمک به فعالیت این واحدها از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

وی با توجه به وضعیت شهرک صنعتی خصوصی خیرآباد، ادامه داد: این شهرک دارای مصوبه هیات دولت است اما مجبور به پرداخت عوارض مربوط به تغییر کاربری به میزان ۸۰ درصد قیمت زمین بعد از تغییر کاربری است و پرداخت این میزان عوارض برای مسئولان شهرک خیرآباد دشوار و مانع فعالیت آنها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۲ قانون اصلاح اراضی کشاورزی شهرک های صنعتی دولتی از پرداخت چنین عوارضی مستثنی هستند و طبق قانون جدید مصوب امسال اعلام شده که شهرک های صنعتی غیردولتی به مثابه شهرک های صنعتی دولتی تلقی می‌شوند.

امامی امین تصریح کرد: درخواست اصلاحیه مصوبه هیات دولت در مورد شهرک صنعتی خیرآباد و دیگر شهرک های صنعتی خصوصی استان که در سال گذشته مصوب شده باید برای استاندار تهران ارسال شود تا بتوانیم پیگیر مستثنی شدن همه شهرک های صنعتی خصوصی استان شویم.

وی به بررسی و رفع مشکلات برخی دیگر از واحدهای تولیدی در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه عملکرد بانک های استان تهران در مورد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز مورد سنجش قرار گرفت که خوشبختانه با همراهی بانک‌ها رتبه استان تهران از رتبه شش به رتبه پنج ارتقا پیدا کرده و باید این روند استمرار داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن