اردبیل 6 هزار موقوفه و رقبه دارد


اردبیل 6 هزار موقوفه و رقبه دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل نزدیک به 6 هزار موقوفه و رقبه وجود دارد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز 29 دی ماه در جمع تشکل‌های مردم نهاد اردبیل اوقاف اردبیل اظهار کرد: تمامی امکانات و ظرفیت موجود در اداره کل اوقاف و امورخیریه را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم به کار می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی به سر می‌بریم که مشکلات بسیار اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ایران ادامه دارد، بنابراین برای خروج از این وضعیت می‌توان از ظرفیت بسیار بالای وقف و سرمایه‌گذاری در موقوفات در راستای کارهای عام‌المنفعه و کمک به اقتصاد استان گام‌های بسیاری را برداشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در حال حاضر رقبات زیادی اعم از خدماتی، کشاورزی و ... در استان اردبیل وجود دارد که می‌توان از امکانات و ظرفیت این موقوفات در راستای کمک به اقتصاد کشور و استان بهره برد.

ستوده با تاکید بر اینکه ما باید برای بکارگیری این موقوفات باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، تصریح کرد: ما از تشکل‌های مردم نهاد انتظار داریم با مشارکت و همکاری هم ترویج فرهنگ وقف و تحقق وقف جدید را پیش ببریم۲.

وی همچنین بر آمادگی اوقاف در راستای همکاری اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع اشاره کرد و گفت: با همکاری تشکل‌های مردم نهاد و به صورت مشارکتی درصدد تبدیل بقاع به قطب فرهنگی هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: آماده مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان در بحث کشاورزی، خدمانی و...هستیم.

ستوده در پایان با بیان اینکه تعداد بقاع متبرکه استان اردبیل ۱۷۷ بقعه و امامزاده است، گفت: در سطح استان اردبیل نزدیک به ۶ هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 400 رقبه با کاربری کشاورزی می‌باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان