راه برون‌رفت از مشکلات شهری استفاده از سرمایه‌ بخش خصوصی است


راه برون‌رفت از مشکلات شهری استفاده از سرمایه‌ بخش خصوصی است

سمنان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: شهرهای استان برای خروج از مشکلات موجود باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و اجرای طرح‌های مشارکتی حرکت کنند.

منوچهر فخری عصر یکشنبه در حاشیه نشست شهرداران استان سمنان در سالن اجتماعات شهرداری دامغان و در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: شهرداری ها زمانی موفق هستند که بتوانند از تمام توان سرمایه گذاران بخش خصوصی، برای پیشبرد اهداف خود به صورت درست و بهینه استفاده کنند.

وی ادامه داد: طرح های مشارکتی شهرداری‌ها با بخش خصوصی، عامل مهمی برای پیشرفت شهر است.

فخری اظهار داشت: چهارمین همایش شهرداران استان سمنان در دامغان برگزار شد که این نشست‌ها می‌تواند هماهنگی و ایجاد ارتباط منطقی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با شهرداری ها را تقویت کند.

وی تصریح کرد: استفاده از اوراق تسویه، یک امکان خوب از سوی دولت است تا شهرداری ها بتوانند از این امکان به خوبی بهره مند شوند.

فخری گفت: تاکنون به دلیل فقدان تبیین صحیح، اوراق تسویه توسط شهرداری‌ها به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی به افزایش ۳۴ درصدی اعتبار ارزش افزوده شهرداری‌های استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۹۶۱ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های کل استان واریز شد که این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته، ۶۹۹ میلیارد ریال بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در خصوص عملکرد شهرداری دامغان در حوزه مدیریت شهری، گفت: شهرداری دامغان با تلاش خود در بخش استفاده از بخش خصوصی و سرمایه گذاران بسیار موفق عمل کرده است و پاساژ عقیق نیز به عنوان یک طرح شاخص استان نماد این شاخص است.

چهارمین نشست شهرداری های استان سمنان در دامغان با محوریت بررسی اوراق تسویه و اسناد خزانه اسلامی، تبیین و شفاف سازی اعتبارهای قانون مالیات بر ارزش افزوده، بیان مسائل و مشکلات شهرداران و ارزیابی عملکرد ذیحسابان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!