معاون وزیر راه: 840 کیلومتر خط ریلی در کشور به بهره‌برداری رسیده است


معاون وزیر راه: 840 کیلومتر خط ریلی در کشور به بهره‌برداری رسیده است

سنندج‌ - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار و 300 کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجرا داریم و در 2 سال و نیم گذشته نزدیک به 840 کیلومتر از این مسیرها را به بهره‌برداری رسانده‌ ایم.

خیرالله خادمی عصر یکشنبه در حاشیه آغاز عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت طرح‌های ایجاد خط ریلی در قالب اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور بوده است.

وی یادآور شد: اکنون سه استان کردستان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری و اتصال شهر چابهار به شبکه ریلی در اولویت‌های بعدی این وزارتخانه قرار دارد که امیدواریم تا ۲ سال آینده بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

خادمی با اشاره به اینکه یکی از مسیرهای جدید ریلی که به غرب کشور می‌رسد، مسیر ریلی از همدان به کردستان با ۱۵۱ کیلومتر است افزود: برای اتمام این مسیر شامل پنج ایستگاه در طول مسیر و تکمیل و روسازی کل مسیر حدود ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون هم پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه به ۷۳ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بزرگراه سنندج به تهران هم در سال ۹۹ تکمیل خواهد شد، اضافه کرد: ادامه این بزرگراه به سمت مریوان و باشماق است که امیدواریم این مسیر هم در سال آینده یا در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: عملیات اجرایی در بخش‌های مختلف کریدور شمال به جنوب غرب کشور در حال انجام است و روند اجرایی آن با اولویت‌های تعیین شده پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: برنامه اجرایی برای مسیرهای بزرگراهی به سمت شهرستان‌های بیجار و بانه و محورهای دیگر استان هم وجود دارد و تامین اعتبار نیز شده است.

خادمی افزود:‌ امیدواریم استان کردستان بویژه در بخش زیرساخت حمل و نقل به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود و روند خوبی را دنبال کند در نتیجه با تکمیل این طرح‌ها زمینه اقتصادی استان در سایر بخش‌ها هم فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی