15 تیم عملیاتی و امدادی هلال احمر فارس به سیستان و بلوچستان اعزام شدند


15 تیم عملیاتی و امدادی هلال احمر فارس به سیستان و بلوچستان اعزام شدند

شیراز- ایرنا- 15 تیم عملیاتی و امدادی هلال احمر فارس از شهرستان‌های داراب، لارستان، فسا و نی‌ریز به منظور امدادرسانی به مردم آسیب دیده از سیل، به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس یکشنبه ۲۹ دی ۹۸ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تیم‌ها با ۱۰ خودرو کمک‌دار و ۴ خودرو گروهی با تجهیزات انفرادی و تخصصی راهی شهرستان فنوج شده‌اند، ادامه داد: وضعیت ۱۵ منطقه توسط امدادگران و نجاتگران و همچنین گروه‌های تخصصی استان فارس مورد ارزیابی قرار گرفته و توزیع اقلام ضروری بین آسیب‌دیدگان ناشی از سیل در حال انجام است.

وی با اشاره به راه اندازی انبار امدادی جمعیت هلال احمر استان فارس در شهرستان فنوج در جنوب غربی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در ارزیابی‌های صورت‌گرفته از ۵۴۷ منزل مسکونی منطقه، ۳۲ منزل غیرقابل سکونت شده است؛ همچنین از ۶۲۱ خانواری که در ۱۵ منطقه ارزیابی شده وجود دارند، ۳۱۳ خانوار نیازمند کمک هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: تاکنون جمعا ۸۰۰ میلیون ریال از سوی مردم فارس به حساب های هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگان سیستان و بلوچستان و جنوب و جنوب شرق کشور واریز شده است.

وی با اشاره به اقلام موردنیاز سیل زدگان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۲۰ شعله والور و ۲۵۰۰ تخته پتو از جمعیت فارس به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

درویشی بسته های مواد غذایی را حاوی ۱۰ هزار قوطی تن ماهی، ۱۰ هزار قوطی کنسرو بولیا، ۵ هزار قوطی کنسرو برنج، ۲۵۰۰ بسته خرما، ۲۵ هزار عدد لیوان یکبار مصرف و ۲۵ هزار عدد قاشق و چنگال برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: روش‌ اهدای کمک‌های مردمی برای آسیب دیدگان جنوب و جنوب شرق کشور از طریق وجوه نقدی به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد تمام بانک‌ها ، همچنین شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و شماره حساب ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه کارگران و کد دستوری #۱۱۲* نیز در اختیار شهروندان فارسی است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان درمقایسه با سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی