مدیریت پارک جنگلی مهریز به بخش‌ خصوصی واگذار شد


مدیریت پارک جنگلی مهریز به بخش‌ خصوصی واگذار شد

یزد- ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: برای نخستین بار مدیریت پارک جنگلی گلستان شمار یک و 2 این شهرستان در کنار جاده اصلی تهران - بندرعباس به بخش‌خصوصی واگذار شده است.

سیدعلی باقری عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تنظیم و ابلاغ شرح خدمات مدیریت پارک‌های جنگلی کشور افزود: در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و با عنایت به ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع ، مدیریت، بهره وری و بهره برداری پارک جنگلی یادشده از طریق مزایده به واجدین شرایط بخش خصوصی واگذار شد.

وی ادامه داد: این پارک در سال ۷۵ در مسیر کنارگذر مهریز به سمت یزد با مساحت ۸۴ هکتار احداث شد که تاکنون حدود ۱۵ هکتار فضای سبز آن ایجاد شد که ۱۱ هکتار آن تحت پوشش سامانه آبیاری قطره ای قرار گرفته است.

این مسوول اظهار داشت: این پارک‌ها در راستای اهداف توسعه صنعت گردشگری، حمایت و حفاظت از منابع طبیعی و بهره وری و بهره برداری اصولی از اراضی طبیعی به بخش خصوصی واگذار شده است.

باقری گفت: جلب مشارکت بخش‌خصوصی در کنار طرح‌های دولت برای اجرای برنامه های حفظ و حراست از منابع طبیعی و پارک جنگلی در اولویت کارهای این اداره قرار دارد و از آن استقبال می‌کنیم.

عرصه های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار مساحت دارد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی