کمکهای خراسان رضوی به سیستان و بلوچستان ارسال شد


کمکهای خراسان رضوی به سیستان و بلوچستان ارسال شد

مشهد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: تاکنون سه تریلی کمک‌های مردمی، سپاه و بسیج این استان برای هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

محمد روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک‌های ارسالی شامل مواد غذایی، پتو، لباس گرم و آب آشامیدنی است. همچنین یک تیم پزشکی ۱۶ نفره و یک تیم خدمت رسان ۲۰ نفره متخصص از روزهای نخست وقوع سیل عازم شهرستان کنارک در سیستان و بلوچستان شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به آبگرفتگی منازل هموطنان و مشکلاتی که برای لوازم خانگی آنها بوجود آمده است، گروه خدمت‌رسان اعزام شده به تعمیر لوازم خانگی آنان می‌پردازند.

وی گفت: این گروه‌ها مدت یک هفته تا ۱۰ روز در این استان مستقر هستند و سپس جای خود را با گروه‌های تازه نفس عوض خواهند کرد.

همچنین رییس جمعیت هلال احمر مشهد از اعزام یک تریلی حامل ۱۳ هزار بطری آب معدنی تهیبه شده از محل کمکهای نقدی مردم این شهر به مناطق سیل‌زده سیستان طی صبح امروز خبر داد.

سید جمال زرگر روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: طی روز گذشته نیز مبلغ ۲۵۸ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۷۵۰ ریال کمک‌های غیرنقدی مردم به سیل‌زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر کمک‌های نقدی، کمک‌های غیرنقدی شامل البسه، وسایل بهداشتی، گرمایشی و دیگر اقلام اهدایی مردم خراسان رضوی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان هم جمع‌آوری شده است.

پنجشنبه هفته گذشته نیز ۱۵ گروه امدادی شامل ۷۲ نفر با ۲۱ دستگاه خودروی امدادی و محموله امدادی شامل هزار و ۹۷۵ شعله والور با ارزش تقریبی یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

همچنین یک دستگاه کامیون حامل هزار و ۷۶۰ بسته غذایی ۷۲‌ ساعته به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال به مناطق حادثه‌دیده در جنوب شرق کشور ارسال شد.

بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارات بسیار به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی این استان به ویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی