منظومه فکری رهبر انقلاب به عنوان سند تربیتی بسیج قرار گیرد


منظومه فکری رهبر انقلاب به عنوان سند تربیتی بسیج قرار گیرد

مشهد- ایرنا- دبیر و سخنگوی کارگروه معنویت و اخلاق اجلاس سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج گفت: در تحقق گام دوم انقلاب منظومه فکری و تربیتی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باید به عنوان سند بالادستی تعلیم و تربیتی بسیج قرار گیرد.

آیت الله سید محمد سعیدی عصر یکشنبه در سومین اجلاس سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج در مشهد افزود: یکی از کارهایی که به منظور تقویت معنویت باید انجام شود ترویج واجبات و مستحبات و ترویج شرکت در نماز جماعت است.
وی ادامه داد: هدایت جوانان به سمت و سوی تفریح و سرگرمی های حلال از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین در موضوع تربیت باید به مسجد و مدرسه به عنوان سرحلقه اثرگذاری توجه شود.
دبیر کارگروه چگونگی تحقق تربیت کادر انقلابی اجلاس اساتید تربیت صالحین بسیج هم گفت: در تحقق گام دوم انقلاب، تقویت زیرساخت معرفتی با هدف ایجاد تکیه گاه قوی برای ایجاد انگیزه های نورانی توام با حفظ ایمان دینی مبنای حرکت بسیج خواهد بود.
آیت الله عبدالکریم فرحانی افزود: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و بسیج طلاب و ساماندهی طلاب فعال و مستعد به عنوان رکن تربیتی، استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی و دانشجویی و تقویت و توجه ویژه به مدارس خاص از قبیل مدارس صدرا، امین، معارف و سپاه از دیگر اموری است که باید مورد توجه باشد.
وی اظهار داشت: مبنای کار ما باید با روحیه جهادی باشد و هر جا این امر محقق شود مشکلات به حداقل می‌رسد.
سخنگوی کارگروه عدالت و مبارزه با فساد حلقه‌های تربیتی صالحین هم گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به عدالت و مبارزه با فساد مورد توجه قرار گرفته است.
آیت الله عباس کعبی افزود: اگر عدالت را زنده نگه نداریم یا در ماندگاری جمهوری اسلامی دچار اشکال می شویم یا دچار انحرف خواهیم شد یا انگیزه های خاص در بحث انقلاب کمرنگ می‌شود و چه بسا گسست نسلی رخ دهد پس بسیج نمی‌تواند نسبت به عدالت و مبارزه با فساد متفاوت باشد.
وی ادامه داد: رویکرد اقناعی در شبکه صالحین، تبیین گفتمان رهبر معظم انقلاب در خصوص عدالت و تربیت کادر صالح عدالت گرا، مبارزه با فساد در عرصه‌های مدیریتی بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری و تقویت نظارت همگانی بر عملکرد مسوولان و دستگاه‌های عمومی با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله عواملی است که در مبارزه با فساد موثر خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین اجلاس سراسری اساتید بسیجی حلقه های تربیتی صالحین در خصوص این گردهمایی گفت: گردهمایی یادشده دیروز در مشهد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد و مسوولان تعلیم و تربیت و دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در این گردهمایی شرکت کرده اند.
حجت الاسلام سید محمدجواد امام پور افزود: هم افزایی، انسجام تقویت بنیه فکری و اعتقادی برای بسیجیان و تولید محتوا از جمله اهداف این اجلاس است و در اجلاس یادشده چهار کارگروه تخصصی عدالت و مبارزه با فساد، معنویت و اخلاق، تقویت کادر انقلابی و کارگروه تخصصی سازمانی تشکیل و در خصوص اهداف مورد نظر فعالیت می کنند.

حلقه های صالحین بخشی از رده های مقاومت بسیج است که در جهت ارتقای سطح کیفی بصیرت و معنویت نیروهای بسیجی در قالب گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه