رکود در اجرای طرح‎های راهداری شیروان


رکود در اجرای طرح‎های راهداری شیروان

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان گفت: تخصیص نیافتن اعتبارات و همچنین شرایط آب و هوایی موجب شده تا اجرای طرح‌های راهداری روستایی این شهرستان با رکود مواجه شده و به تاخیر بیفتد.

حمید جوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک عملیات لایه های زیرسازی ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی بخش قوشخانه این شهرستان از چند ماه گذشته آغاز شده که هنوز اعتباری برای ادامه اجرای این طرح تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر کیلومتر مطالعه، عملیات زیرسازی و آسفالت راه روستایی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار لازم است گفت: برای ۳۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان، ۴۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

جوان افزود: اعتبارات استانی برای نگهداری و تجهیزات راهداری مصوب شده اما، تخصیص پیدا نکرده که انتظار می رود با تخصیص به موقع اعتبارات و افزایش آن، شاهد تکمیل هر چه زودتر طرح ها برای مناطق روستایی باشیم.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تردد بسیاری، برای کاهش تلفات و خدمات دهی بهتر و رضایت مندی مردم باید راه های روستایی از وضعیت مناسبی برخوردار باشد.

هم اینک مجموع کل راه‌های روستایی این شهرستان را ۶۵۰ کیلومتر است که بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۸۶ کیلومتر بزرگراه در دو باند شمالی و جنوبی دارد.

شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی