اتاق فکر برای ترویج سیاست‌های جمعیتی تشکیل شود


اتاق فکر برای ترویج سیاست‌های جمعیتی تشکیل شود

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اتاق فکر برای ترویج سیاست‌های جمعیتی با حضور چند دستگاه تاثیرگذار تشکیل شود تا برنامه‌های منطقی و منسجم را برنامه‌ریزی و در کوتاه مدت اجرا کند.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در نشست شاخص‌های جمعیتی استان خراسان جنوبی افزود: الان در شرایطی نیستیم که در زمینه سیاست‌های جمعیتی گذشته دنبال مقصر بگردیم بلکه برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که آینده کشور در زمینه‌های مختلف را تضمین کنیم.

وی گفت: تمامی کشورهای جهان امروز در زمینه فرزندآوری با مشکل مواجه شده‌اند و سیاست‌های تشویقی ویژه‌ای را دنبال می‌کنند که ما هم در زمینه سیاست‌های جمعیتی از هر زمان شروع کنیم جلوی ضرر را گرفته‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه انتظار ما این است که اعضا در این نشست فعالانه حضور یابند اضافه کرد: وزارت بهداشت به تنهایی قادر نیست روند را عوض کند و در این زمینه باید تمام ارکان نظام پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: باید تلاش مضاعف داشته باشیم که سن ازدواج جوانان کاهش و تمایل به فرزندآوری افزایش یابد.

وی گفت: متاسفانه در جامعه امروز برخی به جای فرزندآوری تمایل به حیوان پروری دارند و اذعان دارند که حیوان پروری نیاز ما را ارضا می‌کند که تغییر این گرایش خیلی سخت است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سیاست‌های کلی جمعیت بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری توسط دفتر امور بانوان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و در این زمینه همه دستگاه‌ها اقداماتی انجام می‌دهند اما نیاز است بهتر از گذشته عمل شود.

نفیسه نخعی افزود: اقدامات تشویقی خوبی از جمله افزایش مرخصی زایمان و پاس شیر در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی بیان کرد: بخشی از اشتغال جوانان استان را می‌توان توسط بخش دولتی حل کرد چرا که ۴۰ درصد پست‌های سازمانی استان بلاتصدی است و برای اشتغال بیشتر جوانان در این بخش باید در خصوص کاهش سن بازنشستگی تجدید نظر صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: در متون دینی ما همیشه انسان تشویق به فرزندآوری شده است و این موضوع برای خانواده‌ها یک ضرورت دینی و اجتماعی تلقی می‌شود.

حجت الاسلام احمد رضایی افزود: ما در زمینه فرزندآوری در مقاطع مختلف در کشور دچار افراط و تفریط شده‌ایم به طور مثال در دهه ۷۰ تمام تبلیغات برای فرزند کمتر بود ولی امروز مدل عوض شده‌ است.

وی بیان کرد: در زمینه اجرای این طرح در جامعه نواقصی داریم و لازم است اقدام همه جانبه و مستدام انجام شود چرا که با کارهای مقطعی به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی اظهار داشت: ترویج سیاست‌های جمعیتی به مبلغان ابلاغ شده و اقدامات فرهنگی و ترویجی توسط آنان دنبال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن