3 کتابخانه عمومی در چهارمحال وبختیاری آماده بهره‌برداری شد


3 کتابخانه عمومی در چهارمحال وبختیاری آماده بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی چهارمحال وبختیاری گفت: 3 باب کتابخانه عمومی در استان آماده بهره‌برداری است که همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،فرهاد خلیل مقدم روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سامان افزود: این کتابخانه‌ها با مشارکت خیران احداث شده است که کتابخانه شهید جعفرزاده سامان یکی از این طرح‌هاست که همزمان با دهه فجر فعالیت خود را آغاز می کند.

وی از راه‌اندازی و فعال شدن کتابخانه عمومی در شهرهای فاقد کتابخانه از جمله نافچ و پردنجان خبر داد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه عمومی نیازمند حمایت خیران دارد.
خلیل مقدوم، به راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در سطح استان و شهرستان سامان به عنوان قطب گردشگری استان به منظور ترویج فرهنگ کتابب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی این کتاخانه نیز حمایت خیران و حامیان کتاب را می‌طلبد.

خلیل مقدم به برپایی ایستگاه مطالعه در محل پل تاریخی زمانخان، اجرای برنامه های فرهنگی در دهه مبارک فجر و فضاسازی و ایجاد المانهای شهری با محوریت کتاب در این شهرستان به عنوان مهمترین برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد.

فرماندار شهرستان سامان نیز گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و راه‌اندازی کتابخانه در مرکز دهستان‌های این شهرستان در حال اجراست.

کمال اکبریان افزود:این شهرستان از ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی و گردشگری برخوردار است و یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان محسوب می گردد و باید از این ظرفیت برای توسعه و ترویج کتابخوانی بهره برد.
به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۶۶ کتابخانه فعال است که ۴۵ هزار نفر از مردم استان عضو این کتابخانه‌های عمومی هستند.

شهرستان سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته