شاخص راه و شهرسازی در کردستان به 48 درصد افزایش داشته است


شاخص راه و شهرسازی در کردستان به 48 درصد افزایش داشته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در طول چند سال گذشته به ویژه از سال 92 تا 98 شاخص‌های راه و شهرسازی استان کردستان جهش خوبی داشته و شاخص ما از 39 درصد به 48 درصد افزایش داشته است.

ظهر امروز(۲۹ دی) با حضور معاون وزیر راه ‌و شهرسازی کشور و مسئولان استانی کردستان عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن سنندج آغاز شد.

مساحت کل زیربنای ایستگاه راه‌آهن سنندج حدود ۱۴ هزار و ۷۲۲ مترمربع بوده که در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار شامل ترمینال، انبار، اتاقک سوزبانی و انتظامی است.

این ایستگاه آخرین ایستگاه مسیر همدان به سنندج بوده و برای ساخت آن یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمد صدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان امروز ۲۹ دی ماه در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن در کردستان گفت: در قرارداد پیمانی عملیات ساخت این پروژه ۳۰ ماهه بوده اما امید است که تا اتمام سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: بر اساس کلیه مکاتب و تئوری‌های توسعه اقتصادی زیربناهای حمل و نقل کلیدی ترین پارامتر و پیش‌نیاز در توسعه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور است.

ثابتی عنوان کرد: در حال حاضر ما در استان کردستان یک هزار و ۸۳۶ کیلومتر بزرگراه فرعی و اصلی و همچنین ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی از وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان‌ها برخوردار هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته به ویژه از سال ۹۲ تا ۹۸ شاخص‌های راه و شهرسازی استان کردستان جهش خوبی داشته و شاخص ما از ۳۹ درصد به ۴۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها