بانک توسعه تعاون در اجرای پروژه پایاب سبلان مشارکت می‌کند


بانک توسعه تعاون در اجرای پروژه پایاب سبلان مشارکت می‌کند

اردبیل-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از مشارکت بانک توسعه تعاون در تکمیل پایاب سد خداآفرین در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

عباس جنگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزد: نشست مشترکی در بانک توسعه تعاون با حضوراستاندار اردبیل، مدیرعامل بانک توسعه تعاون برای پیگیری و اخذ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی از بانک توسعه تعاون با هدف تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد سبلان شهرستان مشگین‌شهر برگزار و مقرر شد این بانک نسبت به تسریع فرآیند قانونی و اداری برای پرداخت اعتبار مالی تعیین شده، اقدام نماید.

وی افزود: هدف از اجرای شبکه انتقال و توزیع آب سد سبلان خروج روزانه ۳۵ میلیون متر مکعب آب سد سبلان جهت آبیاری اراضی واقع شده در پایاب این سد است.

او بیان‌کرد: محدوده این طرح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار است که با اجرای شبکه آبیاری مدرن موجب توسعه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در باغات و مزارع منطقه خواهد شد.

جنگی گفت: تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان موجب شکوفایی بخش کشاورزی و باغی در بخش‌های ارشق مشگین‌شرقی خواهد بود.

وی حجم کل مخزن سبلان ۱۰۵ میلیون مترمکعب ، ارتفاع سد ۸۹ متر وطول تاج آن را ۳۰۴ متر ذکر کرد و افزود: با تکمیل این طرح بخشی از مطالبات بحق مردم منطقه برطرف می‌شود.

جنگی تسریع در تامین مالی طرح شبکه آبیاری پایاب سد سبلان توسط بانک توسعه تعاون را خواستار شد و گفت:شبکه آبیاری پایاب سد سبلان با سطح اراضی حدود ۶۰۰۰ هکتار در شهرستان مشگین شهر قرار دارد و برای تامین مالی تکمیل فاز اول این شبکه با سطح اراضی ۳۲۰۰ هکتار، در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان اردبیل، مقرر شده مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی توسط بانک توسعه تعاون در قالب فاینانس داخلی (ماده ۵۶) پرداخت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش