راه‌ 20 روستای بخش شاهرود خلخال بر اثر بارش برف مسدود است


راه‌ 20 روستای بخش شاهرود خلخال بر اثر بارش برف  مسدود است

اردبیل_ایرنا_ بخشدار بخش شاهرود خلخال گفت:با تلاش راهداران این شهرستان 30 درصد از مجموع راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف این بخش بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی 70 درصد دیگر ادامه دارد.

حمدالله نقیب شاگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید که از روز جمعه هفته گذشته در منطقه آغاز شده راه ارتباطی همه روستاهایی این بخش را مسدود کرده بود.

وی گفت: با تلاش راهداران هم‌اکنون راه ۱۲ روستا از مجموع ۳۲ روستای دارای سکنه این بخش بازگشایی و تردد خودروها در آنها از سر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در بسیاری از مناطق تابع بخش شاهرود خلخال به بیش از ۴۰ سانتیمتر رسیده وعملیات برف روبی وبازگشاییی راه های ارتباطی روستایی این شهرستان را با کندی مواجه کرده است اظهار کرد:به اهالی این بخش توصیه می‌شود تا زمان مساعد شدن شرایط جوی از اقدام به سفرهای غیر ضروری خودداری کنند .

از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه خلخال ۳۲ روستا در بخش شاهرود این شهرستان واقع شده که همه این روستاها در مناطق کوهستانی وبرف گیر واقع شده‌اند.

در جریان بارش برف سنگین شب گذشته و پیش از ظهر امروز بیشتر راه‌های ارتباطی روستایی شهرستان مسدود شده بود که با وجود حجم بالای برف تلاش شبانه روزی راهداران خلخال موجب شد تا امروز راه ارتباطی اکثر روستاهای منطقه به جز راه روستاهای باقیمانده بخش شاهرود بازگشایی شود .

در عین حال با شدت گرفتن مجدد بارش برف وکولاک در جاده‌های ارتباطی خلخال پلیس راه استان اردبیل اهلی این شهرستان را به پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری توصیه کرده است .

سرهنگ علیرضا صحبتی فرمانده پلیس راه جنوب استان اردبیل یکشنبه شب در گفتگو با ایرنا گفت: بارش برف و کولاک مقطعی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی جنوب این استان ادامه دارد و تردد در گردنه‌ الماس واقع در جاده خلخال به اسالم تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو