پذیرش شش هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز


پذیرش شش هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز

مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز گفت: تاکنون شش هسته نوآور در بخش‎های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز پذیرش شده‎اند.

مجید عاقل روز یک‎شنبه 29 بهمن در نشست خبری عنوان کرد: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز اگرچه مجوز خود را در سال 95 اخذ نمود اما امسال با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اختصاص فضایی به مساحت 550 مترمربع و تخصیص اعتبار مورد نیاز و تجهیز آن به‌طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این مرکز در اولین اقدامات ضمن برگزاری دو همایش برای آشنایی صاحبان کسب‌وکارهای کوچک نوپا با حمایت‌‎های مالی صندوق پژوهش و فناوری و همچنین آشنایی با مفاهیم استارتاپ و فعالیت‎های نوآورانه هم‌اکنون در حال عقد قرارداد استقرار و انجام حمایت‌‎های لازم از دو هسته نوآور در حوزه کشاورزی و صنعت است.

عاقل بیان کرد: یک تیم درخصوص ساخت دستگاه پوست‌گیر دانه کینوا در مرحله ثبت اختراع قرار دارد و تیم دیگر در زمینه آب‌پیمای غواصی ثبت اختراع خود را انجام داده و با کمک و حمایت مرکز نوآوری سایر اقدامات خود را در زمینه تجاری‌سازی و تکمیل محصول اولیه پیگیری می‌کند.

وی مطرح کرد: در حال حاضر بررسی‌ها در زمینه فعالیت چهار هسته نوآور دیگر نیز در حال انجام است، در این مدت همچنین 25 طرح درخواست حمایت از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز اعلام وصول شده که با بررسی‌های انجام شده 10 طرحی که، شرایط حداقلی برای حمایت را داشته‎اند در شورای راهبردی مورد بررسی قرار گرفته و برای بررسی‎های بیشتر به داوران ارجاع شده است.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز افزود: در ادامه فعالیت‌های این مرکز قصد داریم پروژه برگزاری رویداد استارتاپ ویکند ترشیز را با محوریت رفع مشکل فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی اجرایی نماییم.

وی اظهار کرد: اگرچه منطقه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در زمینه تولید محصولات کشاورزی متنوع اعم از انگور، بادام، پسته، انار برخوردار است. اما تاکنون لزوم گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و بسته‌بندی و بازاریابی و فروش آن‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

عاقل در همین خصوص گفت: برگزاری استارتاپ ویکند ترشیز با محوریت رفع مشکل فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی دارای اهمیت ویژه‌ای است که کمک زیادی به رونق اقتصادی منطقه ترشیز خواهد نمود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اهمیت دادن به موضوع فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی، در فرآیند توسعه منطقه نقش کلیدی داشته و توجه بیشتر به آن، تسریع در رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی را در پی دارد به همین علت تلاش در این عرصه از سوی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز به‌عنوان زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه، برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص برگزاری پروژه استارتاپ ویکند ترشیز در دست انجام است.

وی محورهای رویداد استارتاپی را در حوزه فرآوری و بسته‌بندی شامل نگهداری و انبارداری محصولات کشاورزی، طراحی و بهینه‌سازی سامانه‌های فرآیندی فرآوری، افزایش ماندگاری محصولات، سلامت غذایی در تولید محصولات کشاورزی، جداسازی، درجه‌بندی، بسته‌بندی و کنترل کیفیت تکنولوژی‌های نوین در صنایع تبدیلی، سلامت و ارزش غذایی، کاهش ضایعات و پسماندهای صنایع غذایی و کشاورزی، مشاغل خانگی و محصولات کشاورزی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی ارگانیک و طراحی بسته‌بندی محصولات کشاورزی اعلام کرد.

عاقل گفت: این رویداد از روز چهارشنبه 14 اسفند تا عصر روز جمعه 16 اسفندماه 98 در کاشمر برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در رویداد می‌توانند با مراجعه به سایت رویداد به نشانی www.torshizsw.ir از سایر جزئیات آن مطلع شده و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !