بهره‌مندی 404 نفر از مزایای 85 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی


بهره‌مندی 404 نفر از مزایای 85 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی 85 رشته شغلی در استان شناسایی شده که 404 نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

غلامرضا اشرفی، امروز یکشنبه ۲۹ دی در نشست تحلیل عوامل موثر بر کاهش نرخ بیکاری در پاییز جاری، اظهار کرد: از محل تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات به استان تزریق می‌شود که تاکنون ۶ میلیارد تومان آن جذب و در راستای ایجاد اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از محل بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در پاییز امسال ۷۱۵ نفر بیمه شده‌اند، ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان حدود ۸۰ هزار نفر هستند که سال گذشته این آمار از سوی تامین اجتماعی ۷۶ هزار نفر اعلام شده بود.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در سه ماه گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد که باعث ایجاد ۳۳۷ شغل شد.

اشرفی با اشاره به صدور ۱۰۹۵ مجوز در حوزه‌های مختلف از ابتدای امسال، اظهار کرد: در بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر، ۶۱۰۰ فرصت شغلی در ۲۴۸۴ بنگاه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۳۷ نفر در طرح کارورزی در محیط کار واقعی شرکت کردند، تصریح کرد: در راستای توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها از ابتدای امسال ۵۲ تعاونی در استان تشکیل و ۱۰۹۲ فرصت شغلی از این محل ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح یارانه دستمزد به ازای هر نیرو که با شرایط مشخص به کار گرفته شود ۵۰۰ هزار تومان یارانه از سوی دولت به کارفرما پرداخت می‌شود که این طرح از تیرماه در چهار شهرستان استان اجرا شد و هم اکنون در سراسر استان اجرا می‌شود.

اشرفی با اشاره به اینکه ۳۷۳ نفر نیز از طریق کاریابی در سه ماه پاییز جذب بازار کار شدند، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح تاکنون ۱۵۰ نفر در بنگاه‌های اقتصادی به کار گرفته شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید