سلامت یکی از راه‌های توسعه دیپلماسی گفتمانی در عرصه جهانی است


سلامت یکی از راه‌های توسعه دیپلماسی گفتمانی در عرصه جهانی است

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از راه‌های توسعه دیپلماسی گفتمانی در عرصه جهانی، بحث سلامت است و ما می‌توانیم از این مسیر باب دیپلماسی عمومی را متفاوت‌تر ببینیم.

علیرضا زالی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیدار با سید ضیاء هاشمی مدیر عامل ایرنا افزود: در حوزه‌هایی که کمتر مناقشه‌پذیر است، گفتمان‌سازی بسیار راحت‌تر است و می‌توان از آنها هم در ابعاد داخلی برای بالاتر بردن سطح اطلاعات مردم و هم در ابعاد بین‌المللی به عنوان ابزاری برای دیپلماسی عمومی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ وجدان عمومی جامعه علمی جهانی معمولا یک وجدان بیدار، مردم‌دوست و انسان‌دوستانه است و در همین ایام سنگین تحریم، بسیاری از امواجی که با تحریم مخالفت می‌کنند همین مجموعه‌های دانشگاهی در دنیا هستند.

این متخصص جراح مغز و اعصاب بیان داشت:‌ برخلاف نگاه سیاسی، نگاه جامعه پزشکی جامعه جهانی با تحریم مخالف هستند و دوست دارند در حوزه‌هایی مانند دارو، تجهیزات و تبادل علمی با ایران، راه هموار شود.

وی با اشاره به حوادث تلخ دو هفته اخیر در کشور گفت: در روزهای اخیر فضای کشور محزون بود و یک بخشی که می‌تواند با تلطیف وضعیت، ما را از این فضای حزن‌انگیز و غم‌آلود بیرون آورد، یادآوری پیشرفت‌های بزرگ علمی به خصوص در حوزه سلامت است.

زالی ادامه داد:‌ یک راه ایجاد نشاط در بین مردم، انتقال اخبار پیشرفت‌های پزشکی به جامعه است تا شیرینی و حلاوت این پیشرفت‌های بزرگ در شرایط بسیار سخت تحریم را در کام مردم بنشانیم.

وی تصریح کرد:‌راهبرد اجتماعی ما امیدآفرینی، یاس‌زدایی و حرکت به سمت پیشرفت‌های جدید علمی است تا مردم هم در جریان این پیشرفت‌های علمی قرار گیرند و معتقدیم اگر این کار در فضای محصور دانشگاه‌ها باشد و مردم از آنها اطلاعی نداشته باشند، به رسالت خود عمل نکرده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی از اصحاب رسانه درخواست کرد زمینه‌های نشاط آفرینی اجتماعی را با اخبار صحیح فراهم کنند چرا که این کار علاوه بر کاهش آلام مردم و ایجاد فضای نشاط ، مردم را امیدوار می‌کند.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های مردم حوزه سلامت است و باید با حضور حرفه‌ای این موفقیت‌ها را به اطلاع مردم برسانیم.

زالی ضمن تشکر از مجموعه ایرنا که مطالبه‌گری را در حوزه سلامت ترویج می‌دهد، گفت: همکاران ایرنا خردمندانه به انعکاس بخشی از مطالبه‌گری اجتماعی حوزه سلامت کمک می‌کنند و این خبرگزاری، یکی از مجموعه‌هایی بود که بسیار زود و با یک نگاه حرفه‌ای و تخصصی به موضوع سلامت توجه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس