کتابخانه‌های بیستون آماده دریافت کتاب‌های اهدایی مردم است


کتابخانه‌های بیستون آماده دریافت کتاب‌های اهدایی مردم است

کرمانشاه- ایرنا- رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی بیستون از آغاز طرح «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در این بخش خبر داد و از مردم خواست در راستای اجرای این طرح، کتاب‌های غیرضروری، مفید و قابل استفاده خود را به کتابخانه‌های عمومی بیستون هدیه کنند.

افشین رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه طرح اهدای کتاب، اهدای آگاهی در سراسر کتابخانه‌های عمومی بخش بیستون برگزار می شود، افزود: براساس این طرح، افراد می‌توانند کتاب‌های خود را به کتابخانه های عمومی بخش بیستون هدیه دهند و با این اقدام ماندگار و خداپسندانه در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی این بخش سهیم باشند.

وی به اهداف اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه های عمومی، ارتباط خانواده ها با کتابخانه های عمومی، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف این طرح است.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند برای اهدای کتاب‌های عمومی و کمک‌درسی مازاد و بلااستفاده خود، همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل به یکی از کتابخانه‌های عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

بخشدار بیستون در ادامه افزود: اکنون سه کتابخانه در این بخش واقع در محوطه کارخانه قند، شهرک بیستون و روستای «چهر» فعال است و ۲ هزار نفر عضو این سه کتابخانه ها هستند.

رحیمی از جمله مهمترین مشکلات در ارتباط با کتابخانه محوطه کارخانه قند را کمبود منابع به خصوص کتب کمک درسی و دوری و نامناسب بودن مکان کتابخانه برای مراجعه کنندگان و کتابخانه روستای چهر را نبود یا کمبود منابع مورد نظر در کتابخانه و عدم تناسب منابع کتابخانه با نیازهای محلی اعلام کرد.

بخش بیستون با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...