تاکید بر تشکیل جبهه فرهنگی از تمام نیروهای انقلابی در فارس


تاکید بر تشکیل جبهه فرهنگی از تمام نیروهای انقلابی در فارس

آیت الله دژکام گفت: جبهه فرهنگی باید از تمام نیروهای انقلابی تشکیل شود و باید دوست و دشمن و خودی و غیر خودی را با برگزاری جلسات مشترک این جبهه فرهنگی بشناسیم و اجازه ندهیم که خودی ها، بیرون از چارچوب کار قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام» در جلسه شورای راهبردی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس، گفت: برگزاری جلسات این شورا در تقویت جبهه فرهنگی در استان و چاره اندیشی برای مشکلات موجود، نقش بسزایی دارد.

امام جمعه شیراز افزود: باید بدانیم که طبق فرموده مقام معظم رهبری، اهداف انقلاب با یک جناح و یک گروه پیش نمی رود و به جبهه ای که آحاد مردم در آن نقش داشته باشند، نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: جبهه فرهنگی باید از تمام نیروهای انقلابی تشکیل شود و باید دوست و دشمن و خودی و غیر خودی را با برگزاری جلسات مشترک این جبهه فرهنگی بشناسیم و اجازه ندهیم که خودی ها، بیرون از چارچوب کار قرار بگیرند.

امام جمعه شیراز با اشاره به دوران دفاع مقدس و جبهه ها، عنوان کرد: در این دوران اگر اختلافی هم میان فرمانده ها و رزمندگان پیش می آمد اما باز هم دوستی میان آنها و تلاش برای تحقق اهداف انقلابی حفظ می شد.

وی تاکید کرد: امروز هم اگر اختلاف نظری میان خودی ها ایجاد شود باید باز هم آن دوستی و حفظ اهداف در اولویت قرار بگیرد و سلیقه شخصی بر اهداف جبهه فرهنگی انقلاب، مسلط نشود.

آیت الله دژکام با تاکید برمسئله حق گرایی در جبهه سازی، گفت: همه ما در جبهه اگر مطلبی بیان می کنیم، باید به حرف دیگران نیز گوش فرا دهیم و اگر حرفی درست باشد اما با حرف ما یکی نبود با در نظر داشتن حق گرائی، گوش دهیم و بپذیریم.

وی تصریح کرد: در بحث جبهه سازی باید پیوند اجتماعی و پیوند با ولایت را مورد توجه قرار دهیم تا به انسجام لازم دست یابیم و پیوند همه افراد با ولایت باید دیده شود، زیرا بدون ولایت، جبهه سازی نمی شود و انقلاب اسلامی انقلابی بر پایه ولایت است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: پیوند اجتماعی دیگر، مسئله اخوت است که امروز لطمه خورده است و اخوت نه در شعار بلکه در عمل نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اخوت در جامعه ما نه تنها در زمان مراسم باشکوه تشییع «شهید سپهبد قاسم سلیمانی»، که در تمام دوران ها باید دیده شود و جبهه سازی یعنی این حس را تقویت کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به حوادث اخیر آبان امسال، گفت: زمانی که احساس برادری در جامعه دچار ضعف شود، دشمن سوء استفاده می کند و شاهد بروز چنین اتفاقاتی در جامعه می شویم.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر