اولویت‌ اصلی کشور ایستادگی برای دستیابی به تمدن‌ اسلامی است


اولویت‌ اصلی کشور ایستادگی برای دستیابی به تمدن‌ اسلامی است

گروه جامعه ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه مهمترین و اولویت‌دارترین مسئله امروز کشور، اراده اجتماعی به منظور ایستادگی و مقاومت در دستیابی به تمدن‌ اسلامی است، گفت: هیئت‌ها با تقویت معرفت و معنویت و همه اثراتی که بر وجود جامعه دارند باید این مسئله را تقویت کنند و معنویت را برای پیشبرد اهداف آفاق تمدنی به خدمت بگیرند.

اولویت‌ اصلی کشور ایستادگی برای دستیابی به تمدن‌ اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست علمی با موضوع «الگوی هیئت‌های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی‌ ــ ایرانی» امروز یکشنبه، ۲۹ دی‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ سردار علی‌اکبر مداحی، رئیس هیئت رزمندگان اسلام؛محمد حسین رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام و جمعی از مداحان و پژوهشگران برتر کشور در عرصه هیئت در سالن همایش‌های سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در این نشست با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی نیازمند نگاهی جدید و جامع‌شناسانه هستند، اظهار کرد: با این نگاه هیئت‌های مذهبی می‌توانند کامل و جامع به خدمت انقلاب اسلامی دربیایند. همه می‌دانیم که هیئت‌های مذهبی علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی هستند. لذا باید کارکرد‌های آن را هم بهتر تبیین کنیم و مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات اصلی کشور است که هیئت‌های مذهبی به عنوان یک جامعه اثرگذار نقش مهمی در کاهش آنها دارند، افزود: به همین جهت شناخت رویش‌ها و آسیب‌ها در فهم دقیق ما از اهداف انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر رشد آن ضروری و اثرگذار است.

وی با اشاره به حضور در جلسه اجتماعی کشور و مطرح شدن علل و ریشه‌های انواع آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد، گفت: عده‌ای در این جلسه مدعی کاهش دینداری و عدم استقبال مردم از آموزه‌های دینی در جامعه هستند، در حالی که افکارسنجی‌ها، استقبال گسترده جوانان و مردم از هیئت‌های مذهبی و حضور آنان در محافل مذهبی و شب‌های قدر رد سخنان این افراد است. نمونه این موضوع حضور پرشور مردم در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که فرمودند: «باید معنویت جهت‌دهنده سایر حوزه‌ها از جمله سیاست، علم و فناوری باشد»، گفت: ایمان و عمل هر کدام نیمی از اسلام هستند و به هر میزان که ایمان و معنویت با عمل افزایش پیدا کند، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
وی با اشاره به مهمترین موارد بیانه گام دوم انقلاب، ابراز کرد: با توجه به این بیانه باید به این سؤال پاسخ داد که در حال حاضر مهمترین مسئله و اولویت انقلاب اسلامی چیست؟ و از آنجایی که دست ما از دامان حضرت بقیه الله(عج) کوتاه است، می‌توانیم در نگاه به سخنان مقام معظم رهبری پاسخ را به دست آوریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه مهمترین و اولویت‌دارترین مسئله امروز کشور، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، اراده اجتماعی به منظور ایستادگی و مقاومت در مسیر تمدن‌ اسلامی است، گفت: مردم باید تصمیم بگیرند و بایستند؛ مردمی که مایه‌های دینی دارند و حتماً مؤثرترین جایی که با آن‌ها نسبت می‌گیرند هیئت مذهبی است؛ لذا در این مسیر هیئت‌های مذهبی باید مسئله اصلی کشور را دنبال کنند و احساسات و عواطف را به خدمت بگیرند.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: مردم اگر تصمیم بگیرند و ایستادگی کنند و در مسیر آفاق تمدنی گام بردارند و مسیرشان را به درستی ادامه دهند، هم نظام انقلاب اسلامی محقق خواهد شد و هم حرکت‌های تمدنی و مهمترین مایه خودسازی که قیام است شکل خواهد گرفت؛ لذا هیئت‌ها با تقویت معرفت و معنویت و همه اثراتی که دارند، باید این مسئله را تقویت کنند و ترویج دهند و آن را در خدمت به پیشبرد اهداف آفاق تمدنی تلقی دهند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر