100روحانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان در حال خدمت هستند


100روحانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان در حال خدمت هستند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 100 نفر از روحانیون از استان‌های مختلف کشور به صورت گروهی و انفرادی از ابتدای سیلاب در جنوب این استان در حال خدمت به سیلزدگان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از همان روزهای آغازین سیل در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان حضور روحانیون جهادی برای خدمت‌رسانی به سیلزدگان مشهود بود.

وی ادامه داد: هم‌اینک روحانیون جهادی در شهرستان‌های نیکشهر، چابهار، بنت، فنوج و دلگان در حال ارائه خدمت به سیلزدگان هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر روحانیون مقیم این استان روحانیون سایر استان‌ها همچون قم و خوزستان در مناطق سیلزده جنوب این استان حضوری فعال دارند.

وی با بیان اینکه روحانیت خود را از مردم و برای مردم می‌داند تصریح کرد: در مرحله اول همدردی و همراهی با مردم توسط روحانیت انجام و در مراحل بعد به کار خدمت رسانی به صورت فیزیکی و تهیه اقلام ضروری به سیلزدگان پرداختند.

حجت الاسلام بزمانی اظهار داشت: روحانیون در بخش تهیه و توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی با کمک خیران، دفاتر مراجع تقلید و افرادی که روحانیت را امین خود دانسته‌اند در میان افراد سیلزده انجام شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته توسط روحانیت همکاری با موکب‌های مستقر در این مناطق و تهیه و توزیع اطعام میان سیلزدگان بوده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حضور و کمک نمایندگان مراجع تقلید همچون آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و آیت الله سیستانی را در مناطق سیلزده جنوب این استان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: هم‌اینک همه روحانیون مقیم حوزه علمیه، روحانیون مستقر، روحانیون طرح هجرت و جهادی در حال خدمت رسانی به مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

حجت الاسلام بزمانی افزود: همچنین نماینده ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان حضور یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها