تکمیل ایستگاه های پمپاژ و شبکه سدهای لرستان نیازمند اعتبار است


تکمیل ایستگاه های پمپاژ و شبکه سدهای لرستان نیازمند اعتبار است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: تکمیل ایستگاه های پمپاژ آب و شبکه های پایین دست سدهای استان نیازمند تامین اعتبار است بنابراین دستگاه های مرتبط باید منابع مالی خود را به این مهم اختصاص دهند.

سیدموسی خادمی روز یکشنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی افزود:‌ اقداماتی نظیر عقد تفاهم نامه با پیمانکاران و خرید تجهیزات مانند لوله و اتصالات برای راه اندازی ایستگاههای پمپاژ آب و تکمیل شبکه آب از محل اعتبارات استانی و ملی انجام و عملیات لوله گذاری و نصب این تجهیزات تا حدودی صورت گرفته است که برای تکمیل و نهایی شدن پروژه ها نیازمند تامین اعتبار بیشتر هستیم.

وی تصریح کرد: دستگاه های اداری مرتبط، اقدامات لازم را جهت تامین اعتبار کافی انجام دهند و منابع را به سمت پروژه هایی هدایت کنند که اولویت اساسی مردم است تا تکمیل طرح های اصلی و بزرگ در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: گستره وسیعی از زمین های کشاورزی در حوزه سدهای استان وجود دارد که با ساماندهی شبکه سدها، تحت پوشش منابع آب قرار خواهند گرفت و بهره وری کشاورزان از این اراضی افزایش خواهد یافت.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت ساماندهی برداشت آبهای سطحی استان گفت: برخورد قانونی با موارد و چاه های غیرمجاز صورت گیرد و در صورت لزوم نسبت به پلمب چاههای غیر مجاز اقدام شود و همزمان با این اقدام، مجوز برداشت آب، متناسب با مقیاس زمین‌ها برای کشاورزان صادر شود.

خادمی به اهمیت همکاری با پیمانکاران و سرمایه‌گذاران در جهت پیشبرد امور تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط با کارگروه، جلسه ای را با محوریت واگذاری طرح ها و پروژه ها به بخش خصوصی، وضعیت منابع آب، اقدامات انجام گرفته در سدها و وضعیت ایستگاه های پمپاژ آب در دست احداث، با هدف جمع بندی و هم افزایی برگزار کنند.

در این جلسه تعیین تکلیف تامین آب شبکه های پایاب سدهای مروک دورود، ایوشان خرم آباد، حوضیان الیگودرز و همچنین موضوع تعدیل مجوزهای برداشت از آب های سطحی استان بررسی شد.

۱۳ سد در دست ساخت با ظرفیت ۴۲۰ میلیون مترمکعب در لرستان وجود دارد و اکنون ۵۴درصد از حجم مخازن سدهای موجود نیز پر می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد افزایش دارد.

یکهزار و ۵۷۶ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان وجود دارد و ۹۲درصد آب های سطحی و غیرسطحی لرستان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک