مستثنی شدن پرداخت عوارض تغییر کاربری شهرک های صنعتی خصوصی استان تهران پیگیری می شود


مستثنی شدن پرداخت عوارض تغییر کاربری شهرک های صنعتی خصوصی استان تهران پیگیری می شود

امامی امین با اشاره به ضرورت کمک به استمرار فعالیت شهرک های صنعتی از پیگیری مستثنی شدن پرداخت عوارض تغییر کاربری شهرک های صنعتی خصوصی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد امامی امین» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره وضعیت شهرک های صنعتی خصوصی استان تهران گفت: تسهیل فعالیت 8 شهرک صنعتی خصوصی استان تهران ضرورت دارد و باید جهت کمک به فعالیت این واحدها از تمام ظرفیت های قانونی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران به وضعیت شهرک صنعتی خیرآباد اشاره کرد و افزود: شهرک صنعتی خصوصی خیرآباد مصوبه هیئت دولت را دارد با این حال اکنون مجبور به پرداخت عوارض مربوط به تغییر کاربری به میزان 80 درصد قیمت زمین بعد از تغییر کاربری می باشد که پرداخت این میزان دشوار و مانع فعالیت آنها است.

وی عنوان کرد: طبق تبصره 2 ماده 2 قانون اصلاح اراضی کشاورزی شهرک های صنعتی دولتی از پرداخت چنین عوارضی مستثنی هستند و طبق قانون جدید مصوب سال 98 اعلام شده که شهرک های صنعتی غیردولتی به مثابه شهرک های صنعتی دولتی تلقی می شوند.

امامی امین تصریح کرد: با توجه به این موارد درخواست اصلاحیه مصوبه هیئت دولت در مورد شهرک صنعتی خیرآباد که در سال 96 مصوب شده و دیگر شهرک های صنعتی خصوصی استان را به امضای استاندار ارسال می کنیم تا پیگیر مستثنی شدن همه شهرک های صنعتی خصوصی استان تهران شویم.

وی به بررسی و رفع مشکلات برخی دیگر از واحدهای تولیدی در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه عملکرد بانک های استان تهران در مورد پرداخت تسهیلات تبصره 18 نیز مورد سنجش قرار گرفت که خوشبختانه با همراهی بانک ها رتبه استان تهران از ششم به رتبه پنجم ارتقا پیدا کرده که البته باید این روند استمرار داشته باشد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در