طرحی برای استفاده بیشتر از دوچرخه در دزفول اجرا می‌شود


طرحی برای استفاده بیشتر از دوچرخه در دزفول اجرا می‌شود

دزفول-ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم حفظ محیط زیست برای استفاده نسل‌های آینده گفت: استفاده بیشتر از دوچرخه در سطح شهر دزفول در قالب طرحی با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر پیگیری می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در آیین نواختن زنگ هوای پاک در آموزشگاه درخشان گفت: استفاده از دوچرخه و تردد کمتر خودرو در سطح شهر کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد لذا به طور جدی دنبال می‌شود.

امید بن‌عباس افزود: عوامل طبیعی مانند آتش‌فشان و گردوغبار و عوامل مصنوعی مانند آلودگی خودرو و آتش‌سوزی جنگل‌ها موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند لذا با دقت بیشتر در این موارد می‌توان آلودگی کمتری به محیط زیست وارد کرد.

وی اظهارداشت: باید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای استفاده از خودروی تک سرنشین، جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و پاکسازی مکان‌های تفریحی به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز گفت: باید با حساس کردن و آگاهی دادن هرچه بیشتر به دانش‌آموزان آنها را به حفظ محیط زیست تشویق کرد.

مصطفی استاد چینی‌گر افزود: دانش‌آموزان آینده سازان، مدیران، حافظان و بهره‌برداران محیط زیست هستند که باید حفظ آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شعار این هفته "هوای پاک، اقدام و عمل‌" است که دانش آموزان می‌توانند سهم ویژه‌ای در تحقق این شعار داشته‌ باشند.

استاد چینی‌گر اظهارداشت: محیط زیست کشور با مشکلات فراوانی چون خشکی تالابها، آلودگی رودخانه‌ها، آلودگی هوا، زباله‌ها و فاضلاب مواجه است که باید برای آنها تدابیری اندیشیده شود.

وی رفع نشدن این مشکلات را باعث بدتر شدن شرایط دانست و افزود: برخی مشکلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا از جنگ نیز خطرناک‌ترند به طوریکه مدارس و ادارات و حتی بازار را تعطیل می‌کنند لذا مردم باید روش زندگی خود را تغییر دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: مسئولان و دانش‌آموزان باید تعهد دهند که مراقب محیط زیست باشند و آن را آلوده نکنند.

دانش آموزان و مسوولان محلی دزفول در این آیین متعهد شدند حافظ محیط زیست باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو