اجرای طرح‌های افزایش جمعیت نیازمند یافتن راهکارهای علمی است


اجرای طرح‌های افزایش جمعیت نیازمند یافتن راهکارهای علمی است

اردبیل- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح‌های افزایش جمعیت نیازمند یافتن راهکارهای علمی و منطقی و توجیه زوج‌ها برای فرزندآوری با دلایل قانع‌کننده است.

بهروز ندایی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت با اشاره به کاهش میزان زاد و ولد در استان افزود: اختصاص تسهیلات ازدواج ، فرهنگ سازی برای افراد بی‌علاقه به فرزندآوری و تلاش برای کاهش طلاق در استان از جمله راهکارهای موثر در راستای افزایش موالید است.

وی بیان‌کرد: انجام مطالعات علمی ، جامعه‌شناختی و بهداشتی در زمینه باروری و نقش آن در جامعه از جمله اقداماتی است که باید توسط مسوولان و متولیان امر صورت گیرد.

معاون استاندار اردبیل اظهارداشت: مدیریت موالید در همه برهه‌های زمانی باید بر اساس روش‌های علمی و نیاز کشور و استان به جمعیت جوان انجام شود تا از افراط و تفریط در زمینه بارروری و کاهش زاد و ولد جلوگیری شود.

وی روند پیری جمعیت را یکی از مشکلات اساسی در ۱۵ سال آینده بر اساس تحقیقات انجام گرفته اعلام کرد و گفت: با افزایش جمعیت بالای ۶۰ سال عملا نیروی فعال جامعه کم می‌شود.

ندایی کاهش نیروی کار و افزایش جمعیت وابسته را از جمله مشکلات استان در چند سال آینده ذکر کرد و خواستار تشریح این موضوع و ارائه راهکارهایی برای افزایش زاد و ولد به جمعیت در سن باروری شد.

مدیرکل ثبت احوال استان ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل کار و اموراجتماعی و چندتن از کارشناسان حوزه اجتماعی نیز در این جلسه در خصوص عواقب کاهش زاد و ولد گزارش ارائه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان