درخواست شرکت گاز استان اردبیل نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز


درخواست شرکت گاز استان اردبیل نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز

اردبیل- ایرنا- شرکت گاز استان اردبیل در پی شروع موج جدید سرما و یخبندان و افزایش میزان استفاده از شهروندان درخواست کرد تا اقدامات لازم را در صرفه‌جویی مصرف گاز انجام دهند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، برودت هوا و بارش برف که از اواخر هفته گذشته در استان اردبیل آغاز شده، در روز جاری تشدید شده و میزان مصرف گاز بویژه توسط مشترکان خانگی را بالا برده و موجب افت فشار گاز در برخی محلات شهرستان های سردسیر استان شده است.

شرکت گاز استان اردبیل امروز در اطلاعیه‌ای با اشاره به احتمال افت فشار و قطعی گاز با ادامه روند مصرف کنونی اعلام‌کرد: شهروندان لازم است برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز، در مصرف خود صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل چند روز پیش میزان مصرف گاز در سطح این استان در ۹ ماه سال جاری را ۱.۹ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن و برودت هوا در استان اردبیل و با شروع فصل زمستان، مصرف گاز مشترکان خانگی در روزهای اخیر نسبت افزایش یافته است.

سردار اسماعیلی اعلام کرد: ۱.۱۶ میلیارد متر مکعب از مجموع گاز مصرف شده در استان اردبیل توسط خانگی، تجاری و صنعتی و ۷۵۴ میلیون متر مکعب نیز توسط نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

وی با اشاره به رشد ۲ دهم درصدی میزان مصرف گاز در استان اردبیل در سال جاری اظهارکرد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و صنعتی استان ۱۰۸ میلیون متر مکعب افزایش یافته ولی میزان مصرف توسط نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل ۱۰۵ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، علاوه بر گازرسانی به همه ۲۹ نقطه شهری استان اردبیل، ۹۴ درصد روستاهای این استان سردسیر و کوهستانی شامل هزار و ۲۹۱ روستای تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته است.

هم‌اکنون عملیات گازرسانی به ۱۱۶ روستای سردسیر در مناطق سخت‌گذر، برف‌گیر و کوهستانی استان در حال اجراست و با اتصال این روستاها به شبکه گاز کشور در ایام دهه فجر امسال، میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان اردبیل از گاز لوله‌کشی شده به ۹۸ درصد خواهد رسید.

تعداد انشعابات نصب شده در استان اردبیل ۲۳۵ هزار و ۵۹۵ مورد اعلام شده است.

با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا سال ۱۴۰۰ و با رسیدن روستاهای دارای گاز استان اردبیل به بیش از ۹۸ درصد، پرونده گازرسانی روستایی در این استان بسته می‌شود.

میزان مصرف گاز استان اردبیل در سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب بوده و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و بخش خانگی بزرگترین مصرف کنندگان گاز در این استان بوده‌اند.

۳۹ درصد از گاز استان اردبیل در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، ۴۳ درصد در بخش خانگی، ۹ درصد توسط جایگاه‌های سی.ان.جی و ۹ درصد نیز توسط بخش صنعت مصرف می‌شود.

هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی، ۶۶ جایگاه سی.ان.جی و نیز ۴۸۲ هزار مشتری خانگی در استان اردبیل به خطوط گازرسانی کشور متصل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا