استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در همکاری با اوقاف اردبیل


استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در همکاری با اوقاف اردبیل

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در همکاری با اوقاف اردبیل تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در همکاری با اوقاف اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۲۸ دی‌ماه در جلسه تشکل‌های مردم نهاد اردبیل، گفت: در سطح استان اردبیل نزدیک به ۶هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که از این تعداد ۲۴۰۰ رقبه با کاربری کشاورزی می‌باشند و همچنین تعداد بقاع متبرکه استان اربیل ۱۷۷ بقعه و امامزاده می‌باشد.
حجت الاسلام ستوده گفت:در شرایط اقتصادی به سر می‌بریم که مشکلات بسیار اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ایران ادامه دارد؛ بنابراین برای خروج از این وضعیت می‌توان از ظرفیت بسار بالای وقف و سرمایه گذاری در موقوفات در راستای کار‌های عام المنفعه و کمک به اقتصاد استان گام‌های بسیاری را برداشت.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت:تمامی امکانات و پتانسیل‌های موجود در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم به کار می‌بریم.
وی افزود: از جمله امکانات و ظرفیت این اداره کل که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند رقبات زیادی اعم از خدماتی، کشاورزی و ... است که بایستی برای به کارگیری آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
حجت الاسلام ستوده اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف و تحقق وقف جدید با مشارکت و همکاری هم، همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه به صورت مشارکتی جهت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان در بحث کشاورزی، خدماتی و ... از جمله انتظارات اداره اوقاف از تشکل‌های مردم نهاد است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...