نامه‌ای خاص به سیروان خسروی!


سلام سیروان خسروی، چه خبر؟! روبه‌راهی؟ رو به رشدی؟ همین اول نامه از تو خواهش می‌کنم که فراموش نکنی من به عنوان یک مخاطب ساده، اغلب آهنگ‌هایی که ساختی و خواندی را دوست دارم؛ یعنی می‌خواهم بگویم این نامه ابدا ربطی به مساله موسیقی ندارد.سیروان باور کن توییتت را که خواندم با خودم گفت: «اوه … نوشته نامه‌ای خاص به سیروان خسروی! اولین بار در پورتال جامع...

نامه‌ای خاص به سیروان خسروی!

سلام سیروان خسروی، چه خبر؟! روبه‌راهی؟ رو به رشدی؟ همین اول نامه از تو خواهش می‌کنم که فراموش نکنی من به عنوان یک مخاطب ساده، اغلب آهنگ‌هایی که ساختی و خواندی را دوست دارم؛ یعنی می‌خواهم بگویم این نامه ابدا ربطی به مساله موسیقی ندارد.سیروان باور کن توییتت را که خواندم با خودم گفت: «اوه شت پسر! چه متفاوت.» خصوصا آنجا که نوشته بودی آفتاب‌پرست نباشیم، چون حدود هفتاد و نه میلیون ایرانی آفتاب‌پرست هستند به جز تو! حالا یک مواردی از پول‌پرستی و آهن‌پرستی هم مشاهده شده که ولش کن اصلا!تو در توییت نوشته‌ای که: نه بنفش شدم، نه تکرار کردم و نه سیاه می‌شوم؛ ولى افسوس که هنوز هم بسیارند کسانی که دنباله‌رو سلبریتی‌هاى آفتاب‌پرستى هستند که یک روز بنفشند، یک روز عزادارند، یک روز به فلان کاندیدا اعتقاد راسخ دارند، روز دیگر تظاهر به فریب‌خوردگى می‌کنند.

سیروان این دوره‌های «خود خاص‌پندازی» را کجا گذراندی؟ استادت چه کسی بوده؟!مراحل تدریس چه بوده که تو چنین خاص و متفاوت از ما بیسوادها و شارلاتان‌ها شده‌ای؟! این حجم از تفاوت واقعا طبیعی نیست سیروان! به من حق بده که کپ کنم و به ژاژخایی بیفتم!واقعیت این است که در مورد توییت تو حرف بسیار است. مثلا اولش گفتی نه بنفش بودی و نه امروز سیاه می‌شوی! تو خیلی باهوشی! اما کاش آنقدر باهوش باشی که بفهمی همه مثل تو تیز نیستند و یک‌جای خطا هم برای ما معمولی‌ها باقی بگذاری‌.ببین اساسا خیلی از مردم دوست ندارند حضورشان در جامعه و اتفاق‌های سیاسی در حد نخود فرنگی و گلدان و دم‌کنی باشد. برخی از هنرمندان دوست ندارند آنارشیستی‌ترین و آوانگاردترین اثر هنری‌شان، «دوست دارم زندگی رووووو» باشد.

یعنی به هر حال مردم هم قضاوت می‌کنند و میان شجریان و افتخاری (ببخشید بابت مقایسه!) یک تفاوت‌هایی قائل می‌شوند.سیروان آنجایی که نوشتی «تظاهر به فریب‌خوردگی!» را بیشتر توضیح بده‌. تو چطوری فهمیدی که یک عده تظاهر به فریب‌خوردگی می‌کنند؟ تظاهر به فریب‌خوردگی که شبیه تمارض در فوتبال نیست که با صحنه آهسته مشخص شود. پس این یکی را چطوری فهمیدی؟!اما در مورد اعتقاد راسخ باید داخل پرانتز بپرسم که توییت را خودت نوشتی؟! مظنه توییت‌نویسی در بازار چقدر است؟! چون خبر دارم برخی از هنرمندان، میرزابنویس استخدام کرده‌اند که به جای‌شان توییت و کپشن اینستاگرامی بنویسند.

نامه‌ای خاص به سیروان خسروی!

بعد در مورد نظریه‌های جان لاک توییت می‌کنند، اما وقتی پای صحبت‌شان می‌نشینیم، ته تحلیل‌های‌شان برآمده از تحلیل‌های کانال «گاف سربالا!» است. بگذریم…ببین سیروان جان! اصلا تو دیگه چرا؟! در همان آمریکا هم کسانی بوده‌اند که به ترامپ رای داده‌اند اما الان بز هم دست او نمی‌دهند که تا سر کوچه ببرد؛ تظاهر به فریب‌خوردگی که جای خود دارد.سیروان منظورت از سلبریتی‌ها آفتاب‌پرست چه کسانی است؟ لطفا اسم ببرید تا بدانیم چه کسی با چه کسی دعوا می‌کند! البته مهراب قاسم‌خانی جوابت را داد و تو هم بدتر و ردتر جواب او را دادی، منتهی این وسط وقتی تکلیف را مشخص نمی‌کنید و اسم نمی‌برید، باعث می‌شود یکی مثل نوید محمدزاده نداند دعوا سر چیست و پست هر دوی شما را با اسمایلی تشکر، استوری کند!ای کاش زمانی که با یکدیگر دعوا می‌کنید بدانید که چه مسئولیتی را به گردن پرویز پرستویی می‌اندازید! بنده خدا الان باید بیست تا پست در صفحه اینستاگرامش بگذارد و شما را با هم آشتی دهد. آخر‌سر هم فن‌پیج‌های تو و مهراب پایین این پست‌ها اول به یکدیگر، به خود شما و به پرستویی فحاشی می‌کنند و هیچ چیز درست نمی‌شود جز اینکه مردم به جان هم بیفتند.

سیروان جان! من چون آهنگ‌هایت را دوست دارم (مثل تو که زندگی رو دوست داری) باید بگویم که هنرمند می‌تواند واکنش سیاسی و اجتماعی داشته باشد و فقط تبلیغ آب آناناس نکند. می‌تواند از کاندیدایی حمایت کرده و بعد پشیمان شود‌. تو که خودت هنرمندی، بهتر از هرکس می‌دانی که حتی پس از تولید یک کار هنری ممکن است از آن راضی نباشی.اما انتقاد از سیاه کردن تصویر پروفایل که دیگر خیلی عجیب است‌. فکر کنم کلا می‌خواستی یک گیری به همه بدهی! عزیزم چه اشکالی دارد که پس از یک عزای عمومی، هنرمند هم مثل مردم عادی تصویر صفحه شخصی‌اش را سیاه کند؟! باور کن این سیاه کردن از سیاه کردن آدم‌ها که بهتر است. اصلا مگر تو خودت توی فضای مجازی فعال نیستی؟! همکارانت چه کنند؟! سیاه کنند فحش بخورند، نکنند هم فحش بخورند؟ در جشنواره فجر شرکت کنند فحش بشنوند، شرکت نکنند هم فحش بشنوند؟! من فکر کنم وسط تشک خوابیدن و تاثیرگذاری در حد رو‌بالشی از همه چیزهایی که به آن انتقاد داری، بدتر است! از ما گفتن…! .

روزنامه آرمان

سیروان خسروی در سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شده‌است و اصالتاً کرد است. پدرش کرمانشاهی و مادرش سنندجی است برادر بزرگ‌تر زانیار خسروی (خواننده پاپ) است.

آلبوم‌ها

  • ۱۳۸۴ تو خیال کردی بری
  • ۱۳۸۸ ساعت ۹
  • ۱۳۹۱ جاده رؤیاها
  • ۱۳۹۵ آنپلاگد
  • ۱۳۹۶ بی مرز

از جمله همکاری‌های او با خوانندگان دیگر می‌شود به آهنگ‌های زیر اشاره کرد:

  • نمی‌دونم (احسان خواجه امیری)
  • احساس آرامش (احسان خواجه امیری)
  • عشق من باش (بهنام صفوی)
  • وایسا دنیا (رضا صادقی)
  • خاطره‌ها (معین)
  • یالا (مهدی اسدی به همراه زانیار خسروی)
  • طفره نرو (زانیار خسروی)
  • هیپنوتیزم (زانیار خسروی)
  • ریسک (زانیار خسروی)
  • همینه که هست (زانیار خسروی با همکاری قاف)[۱۱]
  • دلتنگتم (بهنام صفوی)
  • لحظه‌ها (شهاب رمضان)
  • دو هفته (علیرضا قمیشی)
  • شکوه جاودان (میثم ابراهیمی)
  • ایستگاه اول (گروه واران)

منبع : ویکی پدیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس