200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در خمین پرداخت شد


200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در خمین پرداخت شد

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: 200 میلیارد و 298 میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به 267 متقاضی در سال جاری در این شهرستان پرداخت شد.

«احمد طهرانی» روز یکشنبه در کارگروه اشتغال خمین افزود: این میزان تسهیلات در قالب ۱۲۶ طرح مصوب از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از مهم‌ترین طرح‌های دولت است ادامه داد: تسهیلات بر اساس رسته‌های پر اشتغال در حوزه‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و گردشگری در این شهرستان پرداخت می‌شود.
طهرانی با انتقاد از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی گفت: عملکرد این نهاد در جذب تسهیلات اشتغال کمتر از ۵۰ درصد است.
وی تاکید کرد: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد با مشکل تامین ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغال مواجه هستند بنابر این لازم است مبلغ مورد درخواست متقاضی توسط کمیته امداد پالایش شود و بانکهای عامل نیز پرداخت تسهیلات را به این مددجویان تسهیل کنند.

200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در خمین پرداخت شد
فرماندار خمین افزود: نیازمندان در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال هستند و در صورت نداشتن توانایی، این تسهیلات به کسانی که توانمندی ایجاد اشتغال دارند، پرداخت شود.
رییس اداره بهزیستی خمین نیز در این کارگروه گفت: ۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زا امسال به ۸۸ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی پرداخت شد.
«اسماعیل خانجانی» افزود: در سال جاری پرونده ۹۶ متقاضی در بخش‌های پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی ادامه داد: ۲۰ نفر از این متقاضیان از حوزه اجتماعی، ۱۱ نفر در حوزه پیشگیری و ۴۴ نفر در حوزه توانبخشی متقاضی دریافت تسهیلات هستند.
رییس بهزیستی خمین تصریح کرد: ۱۸۰مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی امسال متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال‌زا هستند.
خانجانی یادآور شد: تسهیلات از منابع مالی تبصره ۱۶ در بخش‌های کارآفرینی، راه‌اندازی کارگاه های کوچک، توانمندسازی و خوداشتغالی معلولان پرداخت می‌شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته