استیلی: 2 سال است یک ریال هم از فدراسیون نگرفته‌ام/کاش قبل از محاکمه اجازه بدهید حرف بزنیم


استیلی: 2 سال است یک ریال هم از فدراسیون نگرفته‌ام/کاش قبل از محاکمه اجازه بدهید حرف بزنیم

لیگ هم مشکلات زیادی برای شروع داشت و به دلیل زیرساخت ورزشگاه ها لیگ یک ماه و نیم دیر شروع شد و مشکلاتی در کشور به وجود آمد. بازی ها به علت آلودگی هوا تعطیل شد و همه بازی ها در آن زمان انباشته شد. بازی جام حذفی هم در پیش بود و ما فقط یک هفته در قطر کل تیم را در اختیار داشتیم.

استیلی: 2 سال است یک ریال هم از فدراسیون نگرفته‌ام/کاش قبل از محاکمه اجازه بدهید حرف بزنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: کسی که پول می آورد خودش قرارداد نمی بندد و من به عنوان مدیر و سرمربی تیم امید 2 سال است که یک ریال هم پول نگرفته ام.

به گزارش فارس، حمید استیلی با حضور در برنامه سلام صبح بخیر در واکنش به مقصر دانستن فدراسیون فوتبال توسط مردم در نظرسنجی برنامه و همینطور معرفی خودش به عنوان دومین مقصر اظهار داشت: بهتر بود پیش از نظرسنجی صحبت می کردیم تا مردم در جریان باشند.ای کاش قبل از اینکه محاکمه کنید بگذارید صحبت کنیم. ما قطعا اشتباهاتی داشتیم.

وی افزود: شما می توانید درباره سیل هم اسم نفرات را منتشر کنید که مردم نظر بدهند چه کسی مقصر است. شفافیت خیلی مهم است و من هم اینجا که آمده ام قرآن بگذارید تا دست روی آن بگذارم که می خواهم شفاف جواب بدهم.

استیلی درباره شکست تیم ملی امید عنوان کرد: در حدود دو سالی که با تیم امید شروع کردیم اولین بار بود آینده نگری در رابطه با تیم امید صورت گرفت. زمانی که فدراسیون فوتبال از من خواست به عنوان مدیر تیم و مدیر فنی آن وارد شوم، صحبت از این بود ما سالهایی که المپیک را از دست دادیم، فاکتورهایی وجود داشت و دلایلی پیدا شده بود. مثلا این که بازی های المپیک اصلا در زمان فیفا دی برگزار نمی شود و باشگاه ها می توانند بازیکن بدهند یا ندهند.

وی تاکید کرد: سالهای قبل هم مربیان این مشکل را داشتند. ما با رییس فدراسیون و هیات رییسه جلسه گذاشتیم تا آنها مصوبه ای تصویب کنند تا باشگاه ها موظف شوند بازیکن بدهند، حتی اگر در فیفا دی نباشند، ما این موضوع را تصویب کردیم بعد وارد کار شدیم.

استیلی در پاسخ به این سوال که چرا از اول مربی تیم ملی نشدید گفت: من نمی خواستم مربیگری کنم. هیچکس نبود که من این سمت را قبول کردم. درباره کرانچار کمیته فنی تشکیل جلسه داد و به این نتیجه رسیدیم که آقای کرانچار سرمربی شود و او اولین دوره ای بود که به تیم امید آمد.

او در پاسخ به این سوال که آیا مشکل کرانچار غیرفنی بود، گفت: خیلی خوب نیست آدم درباره همکارش صحبت کند و بحث اخلاقی و پهلوانی خیلی مهم است و درباره شخصیت آدمها نمی شود در رسانه ملی حرف زد. یک سری مشکلات بود که باعث شد کمیته فنی به جمع بندی برسد. از نظر مالی ما ماهی 15 هزار دلار به ایشان می دادیم، 5 هزار دلار به مربی دروازه بان ها با خانه می دادیم و فدراسیون دید این رقم را نمی شود پرداخت کرد.

سرمربی تیم ملی امید درباره چالش کرانچار و کی‌روش و اینکه اصلا چرا باید او انتخاب می شد، توضیح داد:کی روش با همه دعوا داشت و در این جریان کرانچار مقصر نبود. او زمانی که در سپاهان بود ذهنیتی داشت و اینجا آمد و من تا جایی که کنار ایشان بودم هیچ جوابی به کی روش نداد. حتی زمانی که او در کمپ بودند ما بیرون کمپ اردو می زدیم که این ها با هم به مشکل نخورند.

بعد از کرانچار ما دیگر نمی توانستیم سراغ گزینه خارجی برویم و 5، 6 گزینه داخلی خوب داشتیم که هر کدام دلایلی داشتند. درباره آقای گل محمدی ما کار را با ایشان تمام کردیم اما به دلیل بالا آمدن تیم شهرخودرو برای باشگاه های آسیا مسئولان خواستند او پای تیم بماند.


استیلی در خصوص اینکه قبلا کمیته فنی نپذیرفت کرانچار سرمربی تیم ملی امید شود و برای همه این سوال پیش آمد چطور قبول کردند او قبل از مجیدی سرمربی شود؟ گفت: آنها عملکرد و بحث فنی کرانچار را بررسی کردند و نظر دادند که این مربی برود. او هم خیلی جنتلمن گفت حق و حقوق مرا بدهید و جدا شد.

استیلی در پاسخ به این سوال که چرا کمیته فنی اول مجیدی را انتخاب کرد و بعدا گفت او خوب تمرین نمی دهد گفت: فرهاد مجیدی از دوستان خوب من است و خود من او را به تیم امید آوردم. اگر از کمیته فنی این مسائل را بپرسید ممنون می شوم. من مدیر تیم و موافق فرهاد بودم.

او را هم کنار نگذاشتند و گفتند یک نفر را به تیم اضافه کنیم که قوی تر شود اما خود آقای مجیدی نخواست بماند و جدا شد. شرایط در آن زمان سخت بود که مجیدی آن را نپذیرفت. بهتر است اعضای کمیته فنی در این باره حرف بزنند و من دوست دارم احترام‌ها حفظ شود. آقایان ماجدی، محمدی،محصص و شیعی می توانند در این باره صحبت کنند.

وی با تایید اینکه انتخاب مجیدی زمان تیم ملی را از دست داد، گفت: بله این انتقاد به جا است. ما زمان را از دست دادیم که نمی شود آن را برگرداند. زمانی که من این مسئولیت را پذیرفتم، مهم ترین چیز زمان بود. زمانی هم که مدیر بود با سعید فتاحی مدیر وقت سازمان لیگ صحبت کردیم.

وقتی گروه بندی شد دیدیم چه گروه سختی است و صحبتمان با سازمان لیگ این بود که نیم فصل در آن زمان باشد که ما حداقل بازیکنان را 40، 45 روز در اختیار داشته باشیم. ما برای مربیان هم برنامه ریزی کردیم تا مثل زمان کی‌روش تیم 45، 50 روز در اردو باشد. تیم امید با بزرگسال هم خیلی فرق می کند و ما اینجا با محدودیت سنی هم مواجه بودیم. اگر پیام نیازمند و مجید حسینی که سه چهار ماه بزرگتر بودند، در تیم ما حضور داشتند خیلی از مشکلات حل می شد.

استیلی ادامه داد: لیگ هم مشکلات زیادی برای شروع داشت و به دلیل زیرساخت ورزشگاه ها لیگ یک ماه و نیم دیر شروع شد و مشکلاتی در کشور به وجود آمد. بازی ها به علت آلودگی هوا تعطیل شد و همه بازی ها در آن زمان انباشته شد. بازی جام حذفی هم در پیش بود و ما فقط یک هفته در قطر کل تیم را در اختیار داشتیم.

استیلی درباره حضور برخی بازیکنان در پست های غیر تخصصی مثل نورافکن که در دو بازی اول دفاع وسط و بازی آخر هافبک دفاعی بازی می کرد توضیح داد: امید نورافکن در دو سالی که با ما بود، در 95 درصد بازی هایمان در دفاع بود. او حتی بازی های مقدماتی با کرانچار برای ما دفاع وسط بازی کرد. در بازی دوستانه یکی دو بار هافبک بازی کرد. ما محدودیت داریم و 5، 6 بازیکن را در دفاع وسط دیدیم و بهترین بازیکنمان امید نورافکن بود. او می گفت در این پست هم راحت بازی می‌کنم.

وی درباره سهمیه استقلال و پرسپولیس در تیم ملی امید تاکید کرد: ما در تیممان صیادمنش، نورافکن، مهدی قائدی، شاهین طاهرخانی یعنی 4 بازیکن استقلال را داشتیم. در تیم امید رنگ ها برای من مهم نیست و هرکسی شرایط خوبی داشته باشد بازی می کند.سایپا بیشترین بازیکن را داشت. عملکرد بازیکنان از لحاظ فنی و اخلاقی برایمان مهم است.

او درباره دعوت نشدن غلامی مدافع استقلال که باعث انتقاداتی شد گفت: عارف غلامی در زمان کرانچار دعوت شد و خط خورد و خود من دوباره دعوتش کردم. خودش می داند چقدر دوستش دارم.

سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به این سوال که اگر غلامی دعوت می شد، نیازی نبود نورافکن مدافع بازی کند، تاکید کرد: ما پستهای دفاعی مان خیلی خوب بود. امید نورافکن و عارف آقاسی جزو بهترین ها در عملکرد فنی بودند و وقتی تیم فنی بچه ها را برآورد کردند عملکرد آنها خیلی خوب بود. به جز عارف ما 2 بازیکن دیگر داشتیم و 5، 6 بازیکن دیگر را هم آوردیم اما این دو بازیکن از همه بهتر بودند. این ها پست غیرتخصصی شان نبوده و در دو سال گذشته حتی قبل از اینکه من بیایم زمان مربی های قبلی هم در همین پست بازی می کردند. شما بروید تمام بازی های مقدماتی مهدی خانی را ببینید. اینها بازیکنان 2 و 3 پسته هستند.

ما در بازی با چین به آنها احتیاج داشتیم و این دیدار دیگر مثل کره و ازبکستان نبود. حضور شاهین طاهرخانی بدون بازی تدارکاتی ریسک فوق العاده ای بود اما من او را گذاشتم و او خیلی خوب بازی کرد. ما ساختار و شکل تیمی داشتیم و هر بازیکنی که جایگزین می شد می‌توانست خوب بازی کند. اما بازی ازبکستان و کره شرایط خاصی داشت. شما اگر مربی باشید بازیکنی را که هیچ بازی تدارکاتی نداشته می آوردید در اولین بازی المپیک داخل زمین بگذارید. مجید حسینی چند بازی کرد؟


او در پاسخ به این سوال که شما باید به طاهرخانی زودتر بازی می دادید و مقصر خودتان هستید، گفت: شاهین طاهرخانی در اردوی آخر ما اضافه شد و برای یک بازی هم باید تیم من هماهنگ باشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا مهدی قائدی در استقلال خوب بود و استراماچونی عالی از این بازیکن بازی گرفت ولی شما نتوانستید، توضیح داد: روش و استراتژی بازی تیم استقلال با بچه های تیم ملی امید خیلی متفاوت است. بازی در لیگ ایران با شرایط آب و هوایی ایران با بازی در آنجا خیلی متفاوت است.

ما آنجا با 32 درجه دما و 75، 80 درصد رطوبت طرف بودیم و این روی تمام بازیکنانمان اثرگذار بود. ما آنجا با یک تک فوروارد بازی می کردیم.قائدی را در نیمه دوم بازی اول آوردم و او تاثیرگذار بود. در بازی کره از اول بود و باید شرایطش بهتر می شد.

سرمربی تیم ملی امید تاکید کرد: آمار بی رحمانه با آدم صحبت می کند و در تمام بازی ها ما برتر بودیم و فقط یک جا در بازی با کره جنوبی مالکیت توپ 51.5 به 48.5 بود و کره دو درصد از ما بالاتر بود. موفقیت های هوایی آنها به دلیل فوروارد ودفاع های بالای 1 متر و 90 سانتی شان بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید در پاسخ به این سوال که بنابراین نباید قائدی را تک و تنها بین این مدافعان می گذاشتید، گفت: ما قائدی را نگذاشتیم که سر بزند، او را گذاشتیم که از توپ سوم دریبل بزند. اگر او را نمی گذاشتیم همه نمی گفتند چرا؟ ورود ما به منطقه جریمه 37 و کره 18 تا بوده است و ما تقریبا دو برابر کره در محوطه جریمه بودیم. سرعت و هماهنگی تیم کره را دیدید و ما هم باید تلاش می کردیم هم ضدحمله نخوریم هم حمله کنیم، بازی دو هیچ را طوری جلو ببریم که گل بزنیم و گل نخوریم و حقمان این بود که مساوی شویم. ارسال‌های ما مقابل کره را ببینید، کره 10 ارسال کرد و ما 24 تا. ما 14 شوت زدیم آنها 12 تا، آنها 6 تا در چارچوب زدند و ما 3 تا.

استیلی تاکید کرد: ما 39 شوت در سه بازی زدیم که از تمام گروه بالاتر بود اما فقط 13 ضربه داخل چارچوب بود. این یک کار پایه ای است و شوت زدن و سانتر کردن در پایه باید جا انداخته شود. ما که نباید به بازیکنان در تیم ملی امید شوت زدن یاد بدهیم. تعداد کرنرهای ما 22 ضربه بوده است. تعداد پاسهای هر بازی طبق آمار ای اف سی 363 تا بوده است. ما ارسال‌هایمان زیاد بوده اما ارسال خوب کم داشتیم. باشگاه های ما شاید سه چهار تایشان روی تیم های پایه سرمایه گذاری می کنند. باید باشگاه ها بازیکنان را بسازند اما در قسمت پایه توجه کافی نمی شود.

وی یادآور شد: اینها واقعیت های فوتبال ما است. ما جایی که بالا می رویم روی غیرت و تعصب ما است. در بازی خود ما با آمریکا و استرالیا به جز غیرت و تعصب چه دیدید؟ امکانات و زیرساختهایی که جاهای دیگر دنیا دارند، ما نداریم.
او در پاسخ به این سوال که همیشه درباره تیم ملی هم این حرف ها زده می شد اما مگر ایران 4 بار کره جنوبی را نبرد؟ گفت: ما 8 سال یک مربی را حفظ کردیم چون نتیجه می گرفت.

استیلی در خصوص اینکه تیم ملی امید فعلی ما می توانست نتیجه بگیرد و به خاطر همین همه حسرت می خورند، گفت:درست است که ما باختیم ولی اسیر حادثه شدیم. ما با یک تفاضل گل بالا نرفتیم، بازی ها را همه دیدند. می توانستیم ازبکستان را ببریم اما این تیم قهرمان دوره های قبلی بود.

در این سه بازی آمار گویای همه چیز است. چین 6 ماه پیش نائب قهرمان جهان شد. ازبکستان هم مربی اش را حفظ کرده هم همیشه جزو قدرت ها است. ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان و عربستان در تیم های پایه همیشه مدعی هستند. حتی ویتنام جزو تیم هایی بود که در سیت 1 قرار داشت.

در ادامه پس از پخش آیتمی که مردم نظراتشان را درباره شکست تیم ملی امید اعلام کرده بودند، استیلی گفت: به نظرات مردم احترام می گذارم اما آمار در بحث فنی گویای همه چیز است.آیا در بازی ازبکستان ما حقمان مساوی بود؟ جلوی چین باید ما چند گل می زدیم؟ حداقل 5 گل باید در این بازی می‌زدیم.

کادر فنی وظیفه اش این است که با تاکتیک ایجاد موقعیت کند. بازیکنان ما بیشتر از حد انتظار حاضر شدند. ما در بازی با ازبکستان از آنها بالاتر بودیم، در بازی با کره پایاپای بودیم و در بازی با چین باید 5، 6 گل می زدیم. ما 25 شوت به دروازه چین زدیم.

وی در خصوص اینکه مهم صعود است نه آمار و به هر حال وقتی تیم گل نمی زند، کادر فنی است که مقصر اصلی می شود، گفت: صد در صد ما مقصر هستیم اما قدری با انصاف باشید. مربی ها درباره شیوه بازی صحبت می کنند. در دو بازی اول به دلیل اینکه تیم ازبکستان و کره پرس از روی دفاع ما انجام می دادند بازی مستقیم انجام می دادیم. شاید برخی می‌گویند فوتبال قدیمی اما این یک تاکتیک است، وقتی چین پرس می کند و ما قدرت این را نداریم که بازیسازی کنیم، به بازی مستقیم و استفاده از توپ های سوم رو می آوریم.

در بازی چین ما بازی را از عقب شروع کردیم و این باعث شد موقعیت های زیادی داشته باشیم. آقایان پیروانی،شاهرودی، امامی فر، حبیبی، نوشادی، حسین پور، اکبر محمدی که روی سکو کمکمان می‌کرد و میرشاد ماجدی خیلی به ما کمک کردند.این نفرات همه ایرانی بودند.

استیلی درباره شنیده ها مبنی بر اینکه چون برای تیم پول می آورده کنار آن بوده و 4 میلیارد به این تیم تزریق کرده است تاکید کرد: خود من با فدراسیون قرارداد دارم. کسی که پول می آورد خودش قرارداد نمی بندد و من به عنوان مدیر و سرمربی قرارداد دارم اما تا الان دو سال است که در این تیم هستم و یک ریال هم پول نگرفته ام. این ناشی از عرق و تعصب نسبت به مملکت است. در هر باشگاهی بوده ام مشکلات مالی داشته ام و به خانواده ام ظلم کرده ام.

من هم مدیر و هم مدیر فنی بودم و وظیفه ام این بود که برای تیم منابع بیاورم. فدراسیون یک جا کمک می کرد، یک جا گیر می کردیم و نزد صالحی امیری می رفتیم که جا دارد از او تشکر کنم. در نظرسنجی تان اسم او هم آمد، اما واقعا صالحی امیری هیچ کاره بود و فقط کمک می کرد. سلطانی فر هم به ما کمک کرد. بازی های مقدماتی ما در استادیوم پاس بود که باران و سیل می آمد و از وزیر خواستیم به ما کمک کند تا به ورزشگاه آزادی برویم که هزینه اش 330 میلیونبود اما وزیر همه را تقبل کرد. فدراسیون فوتبال و آقای تاج هم در حد وسعش به ما کمک کردند ولی ما امکانات و بازی های تدارکاتی بیشتری می خواستیم که انجام نشد.

وی خاطر نشان کرد: از سرمربی تیم ها تشکر می کنم که این بازیکنان را در اختیار ما قرار دادند. همچنین از همه عذرخواهی می کنم با اینکه تمام سعی و تلاشمان را کردیم و واقعا یک سر سوزن برای تیم کم نگذاشتیم0 از بازیکنان تشکر کنم که با نهایت تعصب و غیرتشان بازی کردند و واقعا در یک حادثه و با یک تفاضل گل صعود نکردیم. فوتبالی هم که ارائه دادیم فوتبالی بود که مردم پسندیدند.

صعود نکردیم ولی گفتم من قول می دهم بچه ها تمام سعی و تلاششان را بکنند. از مردم عذرخواهی می کنم چون آنها ولی نعمت ما هستند که روحیه می دادند. چه زمانی که بازی می کردم و چه زمانی که مربیگری می کنم آنها حمایتمان کردند. از همکاران عزیزمان تشکر می کنم، در مرکز ملی فوتبال تمام امکانات را به ما دادند و آقای ساکت کلا در اختیار ما بود که از او هم ممنون هستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در