رشد 2 برابری گردش مالی حوزه فناوری نانو/ایران رتبه چهارم جهان در فناوری نانو را از آن خود کرد


رشد 2 برابری گردش مالی حوزه فناوری نانو/ایران رتبه چهارم جهان در فناوری نانو را از آن خود کرد

رضایت گفت: کشور ما طی یک سال اخیر شاهد رشد 2 برابری گردش مالی حوزه فناوری نانو بوده است.

رشد 2 برابری گردش مالی حوزه فناوری نانو/ایران رتبه چهارم جهان در فناوری نانو را از آن خود کردبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رضایت رئیس انجمن نانو فناوری پزشکی ایران در سومین نشست خبری خود در دانشگاه تهران با اشاره به بیان کرد: خوشبختانه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، انجمن نانو فناوری پزشکی در پنجم یا ششم بهمن ماه در همین مکان برگزار می‌شود و ایران برای سومین سال پیاپی توانست رتبه چهارم خود را در فناوری‌های نانوی جهان حفظ کند که این مرهون زحمات پژوهشگران این کشور است.

او با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل شرایط تحریمی بسیاری از مهمان‌های امروز امکان حضور در این نشست را ندارند، ادامه داد: اکنون بیش از ۲۲۰ شرکت دانش بنیان در زمینه فناوری نانو فعال هستند که حدود ۲۰ شرکت در حوزه سلامت کار می‌کنند.

رضایت با بیان اینکه توسعه فناوری‌ نانو و تبدیل دانش به صنعت به منظور بازاریابی نیز از اولویت‌ها در این بخش است، گفت: ۶۶۰ محصول فناوری نانو در کشور تولید می‌شود که حدود ۱۰۰ محصول در حوزه سلامت بوده و مورد تایید سازمان غذا و دارو هم قرار گرفته است.

سهم ۳۰ درصدی ایران در صادرات محصولات نانوفناوری

رئیس انجمن نانو فناوری پزشکی ایران گفت: خوشبختانه طبق آمار ستاد فناوری نانو، رتبه ایران در جایگاهی است که با کشور‌های بزرگ دنیا رقابت دارد، یعنی بسیار فراتر از کشور‌های منطقه و حتی کشور‌هایی مثل ترکیه فعالیت داریم؛ افزون بر این گردش مالی در بخش فناوری‌های نانو کشور هر چند اندک است، اما در مقایسه با سال قبل به دو برابر افزایش یافته است.

او اظهار کرد: گردش مالی فناوری‌های نانو در سال ۹۶ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۰ درصد در بخش صادرات محصولات به کشور‌هایی همچون کره جنوبی بوده است؛ در سال ۹۷، گردش مالی محصولات نانو فناوری‌ هزار میلیارد تومان بوده است که پیش بینی می‌شود در سال ۹۸ تا پایان اسفند به دو هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

او در پایان تاکید کرد: حدود ۵ نشریه با نمایه ISI در کشور منتشر می‌شود که مورد تایید جهانی است و در زمینه نانو فناوری، مقالات پژوهشگران و دانشمندان کشور در آن‌ منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت