شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی رتبه برتر کشور را کسب کرد


شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی رتبه برتر کشور را کسب کرد

ارومیه- ایرنا- در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش که روز گذشته، 28 دیماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، رتبه برتر شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی در سطح کشور اعلام شد و معاون اول رییس‌جمهوری از «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی و رییس این شورا با اهدای لوح قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی در جذب درآمدهای مالی قانون شوراها و استیفای حقوق آموزش‌وپرورش در سطح کشور موفق کرده است و در این آیین علاوه بر استاندار آذربایجان‌غربی از «ابراهیم محمدی» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قدردانی شده‌است.
استاندار آذربایجان‌غربی طی سال تحصیلی گذشته با اختصاص اعتباراتی برای جذب نوآموزان پیش‌دبستانی حاشیه مرزها و نیز تغذیه رایگان دانش‌آموزان روستایی و مرزی کمک شایسته‌ای به برقراری عدالت آموزشی در استان کرده‌است.

آذربایجان‌غربی دارای ۳۷ هزار فرهنگی با حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند، در حالیکه میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برای هر دانش‌آموز ۵.۱۸ متر مربع است این شاخص در استان ۴.۵ مترمربع است.

۲۴هزار و ۹۸۶ کلاس دایر در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این میزان ۲۱ هزار و ۸۶۹ کلاس دولتی است و ۱۷ هزار و ۸۰۰ کلاس فیزیکی در استان وجود دارد، همچنین ۱۱۲ مدرسه شبانه‌روزی با ۱۵ هزار دانش آموز در استان فعال است و علاوه بر آن، ۲۸ مدرسه سمپاد، ۵۱ شاهد و ۱۵۳ مدرسه هیات امنایی نیز در این استان فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا