پرداخت عوارض شهرداری از تعهدات مالک پلاسکو است


پرداخت عوارض شهرداری از تعهدات مالک پلاسکو است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران: شهرداری تهران برای صدور پروانه ساختمان جدید پلاسکو نیاز به دریافت اطلاعات کامل پروژه دارد.

پرداخت عوارض شهرداری از تعهدات مالک پلاسکو استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد سالاری صبح امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به گذشت ۳ سال از وقوع حادثه غم انگیز پلاسکو، افزود: بعد از گذشت ۳ سال از چنین حادثه‌ای که تمام سطوح تصمیم گیری به آن ورود داشتند تا ساختمانی بر پایه تمامی استاندارد‌های ایمنی، شهرسازی و معماری بجای پلاسکو ساخته شود، هنوز این اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: البته مدیریت شهری تهران کارنامه قابل قبولی در این خصوص دارد.
سالاری گفت:: شورای شهر و شهرداری تهران حداکثر همکاری لازم را برای اینکه پرونده به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری برود، داشته است.
عضو شورا افزود: شهرداری منطقه ۱۲ با وجود اینکه هنوز نقشه‌های کامل مربوط به این ساختمان از سوی مالک پروژه ارائه نشده، برای مراحل گودبرداری و مقاوم سازی جداره‌های گود و حتی ایجاد بخشی از اسکلت آن اجازه داده است.
وی ادامه داد:، اما بر اساس واقعیت این ساختمان نباید بیش از این بدون مجوز ساخته شود. ساختمانی که قرار بود همه اصول شهرسازی و معماری و قانون در آن رعایت شود تاکنون بدون پروانه پیشرفته است و در اینجا نه تنها شهرداری تهران قصوری نداشته بلکه مکاتبات بسیار زیادی انجام داده است.
سالاری گفت::، اما هنوز اطلاعات لازم از جمله اطلاعات مربوط به حقوق مکتسبه این ملک از سوی مالک پروژه به شهرداری تهران ارائه نشده است.
عضو شورای شهر تهران افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری نیز جلساتی را در این خصوص برگزار کرده و امیدواریم شاهد انجام تعهدات بنیاد مستضعفان باشیم.
سالاری با اشاره به اظهارات مالک پلاسکو مبنی بر پرداخت نکردن عوارض به شهرداری اظهار داشت: پرداخت عوارض از تعهدات مالک پروژه است و اگر قانون اجازه دهد، شورای شهر در این خصوص تخفیفاتی ارائه خواهد داد.
وی ادامه داد: تا جایی که ما بررسی کردیم و بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در پرونده مشابه، شورای شهر نیز امکان بخشودگی عوارض را ندارد، مگر اینکه راهکار قانونی دیگری ارائه شود.
سالاری گفت:: در هر صورت اکنون کار احداث ساختمان جدید پلاسکو پیش نمی‌رود و فقط در طبقات تحتانی اقدامات مقاوم سازی را انجام می‌دهند.
وی افزود: شهرداری تهران برای صدور پروانه نیاز به اطلاعات کامل دارد و در آخرین جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری، شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان قرار شد، اطلاعات ارائه شود و امیدوارم این موضوع پیگیری شود تا شاهد سرعت در احداث این ساختمان باشیم.
***لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضاء شورایاری
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، نسبت به لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضاء شورایاری به ویژه در ستاد مدیریت محله واکنش نشان داد.
مجید فراهانی در جریان صد و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شد، گفت: بی تدبیری در مدیریت، زمینه ساز ایجاد نارضایتی، ترسیم مسیر حرکت غلط و از بین برنده دستاورد‌ها و اقدامات اثر بخش است.
وی افزود: امری که برای حل آن باید به انسجام و هماهنگی سازمانی پناه برد.
فراهانی ادامه داد: متاسفانه در حالی که شورای پنجم برای برگزاری انتخابات شورایار‌ها، انتشار و در دسترس قرار دادن اطلاعات عملکردی شهرداری از طریق سامانه شفافیت با انواع مشکلات مواجه بود، اما بلاخره توانست این اقدامات را به سرانجام برساند.
عضو شورا گفت::، اما جالب آن است که این روز‌ها شاهد مکاتبات سلیقه محور بر خلاف این مسیر در شهرداری هستیم!
فراهانی تاکید کرد: متاسفانه بر اساس نامه شماره ۴۴۸۷۶ مورخ ۱۳۸۸ / ۱۰ / ۱۵ - ستاد مدیریت محله، شاهد تاکید بر مکاتبه نکردن مستقیم اعضاء شورایاری با مدیران شهرداری و ارائه نکردن اطلاعات راجع به پرسنل، املاک، قرارداد‌ها و دیگر موارد مربوط به سرای محله هستیم.
عضو شورای شهر تهران افزود: اموری که نه تنها مبنای قانونی نداشته، بلکه مغایر با رویه‌ی شورای پنجم بوده و تنها مبنای آن سلیقه‌ی شخصی است.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، گفت::با توجه به اهمیت موضوع، در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره «لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضاء محترم شورایاری به ویژه در ستاد مدیریت محله» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.
فراهانی تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع و اهتمام شهردار تهران، زمینه‌های استفاده بهینه از مشارکت شورایاران عزیز را در اداره محلات تهران فراهم سازیم.
***حل مشکلات شهری باید از کف محلات آغاز شود
جلسه تشکیل کارگروه‌های تخصصی منطقه ۲۰ با حضور افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو ستاد هماهنگی شورایاری ها، هیات اجرایی ستاد و شورایاران محلات منطقه در سرای محله هاشم آباد، نفرآباد برگزار شد.
حبیب زاده با اشاره به گذشت ۵ ماه از انتخابات شورایاری‌ها، گفت: با دعوت از گروه‌های مختلف اجتماعی و شورایاران محلات، در مورد تعیین و تکلیف سرای محلات نظرخواهی شده و ۳ الگوی پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته است. وی افزود: امیدواریم در دستور جلسه آینده شورای اسلامی شهر تهران در مورد آن تصمیم گیری درستی شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: سرای محلات جهت استفاده شهروندان و گروه‌های مختلف اجتماعی برای فعالیت‌های مشارکتی بوده و نباید صرفا انتفاعی اداره شود.
وی گفت:: با اختصاص ردیف بودجه‌ای برای سرای محلات مشکلات پرداخت قبوض و کسری مالی تامین و فعالیت‌های غیر انتفاعی جایگزین فعالیت‌های انتفاعی شود.
حبیب زاده افزود: کارگروه تخصصی متناظر با کمیسیون‌های شورای شهر نامگذاری شده تا موضوعات شهری به صورت تخصصی هم‌سو با اهداف شورای شهر برررسی شود.
عضو شورا گفت:: کارگروه نو آوری، فناوری و ایده پردازی با توجه به نقش نظارتی شورایاران جایگزین کارگروه حقوق و نظارت شده است.
وی ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات در سطح منطقه یک نفر به عنوان رابط هیات رییسه شورایاری جهت ارتباط نزدیک با مدیران اجرایی منطقه انتخاب شده تا تصمیمات شورایاران را به مدیران شهری ارجاع دهد.
حبیب زاده گفت:: پس از بررسی مشکلات در حوزه‌های تخصصی و ارجاع به مدیران ذی‌ربط با توجه به مصوبات ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته خواهد شد در غیر این صورت در بودجه سال آینده برای آن ردیف بودجه‌ای تعریف خواهد شد.
به عنوان عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل نماینده‌ای را در سطح مناطق معرفی کرده تا موضوعات عمرانی محلات منطقه را به صورت جدی پیگیری کند. وی تاکید کرد:حل مشکلات شهری باید از کف محلات آغاز و با بررسی نظرات کارشناسی اولویت‌بندی شده و درکارگروه‌های تخصصی مطرح و از طریق رابط شورایاری منطقه از مدیران شهری مطالبه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟