شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!


شیر طبیعی یک نوشیدنی بسیار خوشمزه است. احتمالا همه ما از کودکی از والدین خودمان درباره مزایای شیر بر روی رشد و استحکام استخوان‌ها شنیده ایم. اما آن چه درباره شیر حقیقت دارد چیست؟ آیا واقعا شیر باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود و یا اینکه…؟ در ادامه با دلایل کافی راجع به اینکه شیر نخورید همراه نت […] نوشته شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام...

شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!
۴+

شیر طبیعی یک نوشیدنی بسیار خوشمزه است. احتمالا همه ما از کودکی از والدین خودمان درباره مزایای شیر بر روی رشد و استحکام استخوان‌ها شنیده ایم. اما آن چه درباره شیر حقیقت دارد چیست؟ آیا واقعا شیر باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود و یا اینکه…؟ در ادامه با دلایل کافی راجع به اینکه شیر نخورید همراه نت نوشت باشید!

شیر نخورید

پاکت‌های شیری که در فروشگاه‌ها وجود دارد همگی پاستوریزه هستند. پاستوریزه کردن فرآیندی است برای از بین بردن میکروب‌های ناقل بیماری و جلوگیری از ترش شدن زودهنگام شیر به وسیله حرارت. در این روش ذرات شیر را تا دمای مورد نظر حرارت داده و سپس به سرعت آن را سرد می‌کنند. اما متاسفانه در این روش باکتری‌های مفید شیر (پروبیوتیک ها) نیز از بین می‌روند. حتی بسیاری از مواد غذایی موجود در شیر مانند ویتامین C و ید نیز در اثر این روش نابود می‌شوند. علاوه بر تمام این‌ها آنزیم‌های موجود در شیر که به بدن در جذب کلسیم و فسفر موجود در شیر گاو کمک می‌کند نیز از بین خواهند رفت.

به همین علت است که در کشورهایی از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا که بالاترین نرخ مصرف شیر را دارند پوکی استخوان نیز بسیار شایع است. سال‌های متوالی است که مردم برای جلوگیری از پوکی استخوان و استحکام استخوان‌ها تشویق به مصرف شیر شده اند اما تحقیقات جدید برعکس تمام این باورها را ثابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: فواید شیر کاکائو برای تمامی بازه‌های سنی را بدانید!

شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!

شیر نخورید چون متاسفانه شیر گاوی که امروزه در فروشگاه‌ها حتی بدون روش پاستوریزه کردن خریداری می‌کنیم از گاوهای طبیعی تهیه نمی‌شود.

شیر نخورید چون متاسفانه شیر گاوی که امروزه در فروشگاه‌ها حتی بدون روش پاستوریزه کردن خریداری می‌کنیم از گاوهای طبیعی تهیه نمی‌شود. در گاوداری‌ها هورمون رشدی به نام rBGH که هورمونی مصنوعی به روش مهندسی ژنتیک برای تولید شیر بیشتر است به گاوها تزریق می‌شود. این هورمون به دلیل مشکلات سلامتی در بسیاری از کشورها مانند اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و … ممنوع است اما در بسیاری از کشورها به طور گسترده‌ای از این هورمون استفاده می‌شود.

شیری که از این گاوها به دست می‌آید حاوی بیش از ۲۰ نوع مسکن، آنتی بیوتیک و هورمون رشد تنها در یک لیوان از آن است که مطالعات نشان داده که این مواد ارتباط تنگاتنگی با رشد تومور‌ها و سرطان دارند. گاوها بسیار مستعد بیماری هستند و شیر آن‌ها به سرعت دچار بیماری و میکروب می‌شود. بنابراین روش پاستوریزه کردن برای پاک کردن بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شود. اما متاسفانه این روش هیچ تضمینی برای پاک بودن شیر ندارد و بیماری سالمونلا که در سال‌های اخیر شایع شده است ناشی از شیر پاستوریزه است.

بیشتر بخوانید: میزان کلسیم موجود در یک لیوان شیر چقدر است؟

شیر نخورید چون هنگامی که شیر پاستوریزه می‌شود اسیدی می‌شود که این اسیدی بودن مشکلات بسیاری را برای بدن ایجاد می‌کند. غذاها و مواد فرآوری شده همگی اسیدی هستند و موجب بر هم خوردن سطح PH بدن می‌شوند. بدن انسان نیاز دارد تا در یک سطح خاص از PH برای حفظ هومئوستازی قرار بگیرد. هنگامی که شیر پاستوریزه می‌خوریم بدن برای حفظ تعادل سطح PH از مواد معدنی قلیایی از جمله کلسیم و منیزیم استفاده می‌کند. بنابر این کلسیم موجود در استخوان‌ها در طول زمان از بین می‌رود و استخوان‌های بدن همگی ضعیف شده و فرد دچار پوکی استخوان می‌شود. خوردن شیر بیشتر مساوی با از بین رفتن کلسیم بیشتر است.

از این پس برای سلامتی بیشتر بدن تان در مصرف شیر روزانه خود تجدید نظر کنید و از شیر‌های غیر پاستوریزه و بدون هورمون رشد (اگر توانستید پیدا کنید!) استفاده کنید.

منبع: +

بیشتر بخوانید: رژیم شیر برای لاغری و کاهش وزن در چهار هفته

۲ دیدگاه
2 دیدگاه
شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!

فریبا

۱۹ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۷

۱+

چرته همش… طی فرایند پاستور شدن بین ۷۰ تا ۷۵ درجه دما میدن که باکتری های مضر شیر از بین بره اما ممکنه تا ۲۰% از ویتامین هایی مثل ویتامین های B , c از بین برن… فقط بیست درصدشون
شما اگه شیر رو مستقیم از گاو بگیرید حتی بیشتر هم میجوشونید! خام خام که سر نمیکشید!!!!!!!
که حتی اگه خام هم سر بکشید کلی باکتری مضر وارد بدنت کردی…

شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!شیر نخورید! شیر پاستوریزه باعث استحکام استخوان‌ها نخواهد شد!

احمد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۳:۰۵

۰

مطالب واقعیت داره شما که میگی چرته…..
ما روزانه ۲ لیوان شیر میخوریم تقریبا از موقعی که یادم میاد ۱۰ ساله که این کارو میکنیم اما وقتی یک آنالیز کلی از بدنمون دادیم متوجه شدیم تمام اعضای خونواده دچار افت تراکم استخوانی شدیم ! خیلی عجیب بود که دکتر به ما خوردن اسفناج پخته شده رو به جای شیر پیشنهاد کرد

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس