فلزاتی که باروری مردان را تهدید می‌کند


فلزاتی که باروری مردان را تهدید می‌کند

یک کارشناس مامایی گفت: سبک زندگی ماشینی امروز آثار زیانباری بر سلامت انسان ها دارد. در حال حاضر از هر 10 زوج تقریبا یکی نابارور است و 10تا 20 درصد بارداری ها به سقط منجر می‌شود.

آفتاب‌‌نیوز :

شکوه ابراهیمیان اظهار کرد: انستیتو ملی سلامت شغلی آمریکا عوامل موثر در محیط کار را مشخص کرده است و معتقد است، در مواردی که فرد با چندفلز سمی سر و کار دارد، عوارض در او بیشتر خواهد بود.

وی افزود: نتایج یک بررسی نشان می دهد، اگر میزان سرب در خون یک مرد افزایش یابد، میزان سقط و نقص مادرزادی جنین در همسر وی نیز افزایش خواهد یافت.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: افزایش مختصر میزان سرب خون آثار شدیدی بر روی اسپرم ها دارد. به عنوان مثال مشاغلی مانند باطری سازی، تولید رنگ و سرامیک با این ماده زیاد سر و کار دارند.

وی دیگر عنصر نامناسب را کادمیوم اعلام کرد و گفت: این عنصر بر روی تعداد و حرکت اسپرم ها تاثیر گذار است و در مشاغلی مثل تولید لامپ تصویر تلویزیون وجود دارد.

ابراهیمیان افزود: در یک بررسی مشخص شد در افرادی که بیش از ۲۰ سال با سرب و کادمیوم سر و کار دارند میزان ابتلا به پارکینسون سه برابر سایر افراد است.

به گفته وی کرومیوم نیز ماده ای مضر برای بدن مردان است. این ماده باعث تحلیل بیضه و کاهش تعداد اسپرم می شود. در جوشکاری و فولاد، کارگران با مقادیر زیادی کرومیوم سر و کار دارند.

این کارشناس بهداشت همچنین گفت: مس نیز در مقادیر بالا مضر است. این ماده باعث کاهش تعداد، حرکت و شکل طبیعی اسپرم ها می شود. از مس در لعاب شیشه و صیقل کاری استفاده می شود مسمومیت با مس در کودکان نیز دیده می شود و علت آن بازی با اسباب بازی هایی است که حاوی مس هستند.

وی اضافه کرد: منگنز و آهن نیز فلزاتی هستند که می توانند سمیت ایجاد کنند و باعث ناباروری شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟