«برف، تعطیلی و ترافیک» کلید واژه‌های امروز پایتخت


«برف، تعطیلی و ترافیک» کلید واژه‌های امروز پایتخت

برف آمد، آنقدر شدید که مدارس را تعطیل و پرواز مهرآباد را لغو کرد. برف علاوه بر تعطیلی مدارس، ترافیک را نیز با خود به همراه آورد؛ ترافیکی سنگین که علی‌رغم شن‌پاشی هنوز در جای جای شهر خودنمایی...

گروه انتظامی خبرگزاری فارس - مریم عرب‌انصاری: امروز یکشنبه 29 دی ماه پایتخت متفاوت از روزهای دیگر و سفید سفید است چرا که بارش برف که از شب گذشته شروع شده هنوز ادامه دارد و علاوه بر سفیدپوش کردن چهره شهر به تعطیلی و ترافیک منجر شده است.

تعطیلی مدارس و لغو تمامی پروازهای فرودگاه مهر‌آباد به علت شدت بارش از جمله مهمترین اخبار صبح امروز بوده است؛ اما مهمتر از همه مسأله ترافیک شهر است؛ ترافیکی که هر روز به یک بهانه با آن مواجهیم. روز گذشته به دلیل بارش باران و لغزنده بودن معابر و امروز به دنبال بارش شدید برف.

بارش شدید برف در معابر پایتخت به خصوص معابر شمالی، کندی حرکت خودروها و در ادامه ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین معابر و بزرگراه‌ها را به دنبال داشته است. اگر چه شهرداری امروز صبح در بسیاری از معابر و بزرگراه‌ها اقدام به نمک‌پاشی و شن‌پاشی کرد اما این فقط قصه معابر اصلی است چرا که معابر فرعی و یا حتی برخی از بزرگراه‌ها به دلیل عدم شن‌پاشی دچار مشکل شده‌اند؛ همانطور که شبکه خبر در گزارشی از ترافیک صبحگاهی در بزرگراه نیایش ورودی یادگار به سمت جنوب خبر داد و گفت: شهرداری خدمات‌رسانی نکرده و ماشین‌ها در سربالایی معبر گیر کرده و نمی‌توانند وارد یادگار شوند.

* آخرین وضعیت ترافیکی معابر پایتخت/ لزوم استفاده از زنجیر چرخ در مناطق شمالی

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با فارس، از ترافیک نیمه‌سنگین در معابر شمالی و بزرگراهی پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف و لغزندگی در سطح معابر، حرکت خودروها به کندی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان این مطلب که خوشبختانه معبر مسدودی نداریم به آماده‌باش مأموران پلیس راهور و حضور کامل آنها در معابر برای مرتفع کردن خرابی‌ و تصادفات خودروها پرداخت و گفت: مأموران شهرداری نیز از صبح معابر را نمک‌پاشی و برف‌روبی کرده‌اند.

وی با توجه به حجم بارش در مناطق شمالی شهر از رانندگانی که قصد تردد در این معابر را دارند درخواست کرد که مجهز به زنجیر چرخ بوده و با سرعت مطمئنه و فاصله طولی مجاز رانندگی کنند.

* ترافیک سنگین در معابر پایتخت

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت نیز به بارش برف و ترافیک موجود در معابر پرداخت و اظهار داشت: در معابر همت غرب به شرق از جنت‌آباد، حکیم غرب به شرق از آیت‌الله کاشانی، غرب به شرق از آزادگان، شیخ فضل‌الله از تیموری، چمران از تونل توحید تا گیشا و از حکیم تا همت، صدر شرق به غرب از کامرانیه تا مدرس، مدرس شمال به جنوب از پل پارک وی تا هفت تیر، بابایی از نوبهار، زین‌الدین شرق به غرب از امام علی، نواب جنوب به شمال از پل قزوین و جاده مخصوص از پل صنایع دارای بار ترافیک سنگین است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد: به دنبال بارش برف در خیابان‌های سی متری جی تا قبل از آزادی، گلشن‌دوست به غرب، خیابان گلبرگ میدان امام رضا، خیابان دماوند از امام علی تا پل چوبی، خیابان انقلاب از پل روشندلان تا میدان فردوسی، شمال به جنوب و جنوب به شمال اشرفی اصفهانی از هاشمی رفسنجانی نیز دارای بار ترافیک سنگین است.

* تعبیه 4 هزار مخزن شن و نمک در سطح پایتخت

در حالی که شهرداری این بار در عمل نشان داد که برای نمک‌پاشی معابر غافلگیر نشده اما در عمل فقط این امر به بزرگراه‌ها و معابر اصلی اختصاص یافته چرا که در معابر فرعی و کوچه‌ها عملاً اقدامی صورت نگرفته به طوری که مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران خود از اعلام آمادگی شهرداری برای برف‌روبی معابر فرعی به دنبال تماس شهروندان خبر داده است.

علی‌اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص تمهیدات شهرداری جهت برف‌روبی اظهار داشت: 4 هزار مخزن شن و ماسه در سطح شهر تعبیه شده و خوشبختانه هیچ معبر بزرگراهی و اتوبان در حال حاضر دچار انسداد نیست.

وی گفت: معابر درجه 2 و خیابان‌های فرعی نیز در صورتی که مشکلی در زمینه گرفتگی معابر داشته باشند می‌توانند مراتب را با شماره 137 به شهرداری اطلاع دهند؛ حتماً در صورت واصل شدن گزارشات نسبت به رفع مشکل اقدام خواهد شد.

* تجهیز 6 هزار اتوبوس به زنجیر چرخ و ضدیخ

استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی جمله‌ای است که همواره در مواقع خاص و بحرانی به آن بسنده می‌شود اما نکته مهم این است که همواره مردم از تأخیر و کم بودن تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در روزهای برفی و بارانی می‌گویند و گله‌مندند از خدمت‌رسانی ضعیف آنها. اما محمود ترفع سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از پیش‌بینی سازمان اتوبوسرانی برای امروز و تمهیدات لازم خبر داد و گفت: همه اتوبوس‌ها مجهز به زنجیر چرخ و ضدیخ هستند و 6 هزار اتوبوس پایتخت مشغول خدمت‌رسانی به مسافران بوده و مشکلی در ترددهای آنها گزارش نشده است.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اظهار داشت: با همکاری شهرداری مناطق همه مسیرهایی که اتوبوس‌های تندرو و عادی دارند شن و نمک پاشیده شده و مشکلی در این زمینه نداریم؛ با توجه به تعطیلی مدارس مشکل جدی در مورد شلوغی اتوبوس‌ها نداریم ولی برخی از ایستگاه‌ها ممکن است با ازدحام جمعیت بیشتری همراه باشند.

* بارش‌ها ادامه‌ دارد

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز در گفت‌وگو با فارس، به ادامه بارش‌ها اشاره و اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت؛ بارش برف نیز در تهران تا پایان وقت امروز ادامه دارد بنابراین از رانندگان درخواست داریم که حتماً تجهیزات زمستانی را به همراه داشته و در رانندگی سرعت مطمئنه و فاصله طولی مجاز را رعایت کنند.

وی از ترافیک نیمه‌سنگین و پرحجم در ورودی‌های تهران خبر داد و گفت: با توجه به حجم بارش‌ها و لغزندگی معابر کندی حرکت وسایل نقلیه را شاهد هستیم.

* و اما توصیه پلیس راهور

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با فارس، با توجه به حجم بارش برف، لغزندگی معابر و سرخوردگی خودروها از رانندگانی درخواست کرد در صورت بروز تصادف خسارتی بلافاصله از وضعیت خودروها عکس و فیلم گرفته و آنها را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کنند؛ چرا که تا رسیدن مأمور پلیس به صحنه معبر دچار انسداد و کندی حرکت نشود.

وی گفت: مأموران پلیس راهور برای مدیریت جریان ترافیک و تسهیل در رفع خرابی و تصادفات خودروها در معابر حضور فعال دارند.

***

برف هنوز می‌بارد، انگار قرار نیست بند بیاید اگرچه شهرداری اعلام کرده که در صحنه حضور دارد و نسبت به برف‌روبی، نمک و شن‌پاشی در معابر اقدام می‌کند اما با توجه به شدت بارش، لغزندگی معابر هنوز هم ترافیک سنگین را در معابر پایتخت شاهدیم. ترافیکی که در برخی معابر به خصوص در مناطق شمالی با کندی بیشتر همراه است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی