خداحافظی با نقشه‌های گوگل در نسخه بعدی گوشی‌های هواوی


خداحافظی با نقشه‌های گوگل در نسخه بعدی گوشی‌های هواوی

حتماً همه شما دوستان در جریان جنگ تجاری چین و آمریکا و متعاقب آن تحریم هواوی از سوی شرکت‌های فناوری آمریکایی هستید. در ادامه این جنگ هواوی تصمیم گرفت که برای استقلال کامل از شرکای اروپایی از سرویس‌‎های وطنی استفاده کرده و یا بسیاری از احتیاجاتش را خودش رفع کند. جدیدترین این همکاری‌ها با شرکای غیرآمریکایی حالا به سرویس مهم نقشه رسیده است.

حتماً همه شما دوستان در جریان جنگ تجاری چین و آمریکا و متعاقب آن تحریم هواوی از سوی شرکت‌های فناوری آمریکایی هستید. در ادامه این جنگ هواوی تصمیم گرفت که برای استقلال کامل از شرکای اروپایی از سرویس‌های وطنی استفاده کرده و یا بسیاری از احتیاجاتش را خودش رفع کند. جدیدترین این همکاری‌ها با شرکای غیرآمریکایی حالا به سرویس مهم نقشه رسیده است.

روز گذشته با شما دوستان در مورد سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری هواوی در کشورهای دیگر روی برنامه‌نویسانی صحبت کردیم که قرار است با هواوی در توسعه سرویس‌های موبایل هواوی ای HMS همکاری کرده و نرم‌افزارهای مورد نیاز این سرویس و دیگر خدمات متناسب با آن را توسعه دهند.

ایجاد استقلال در زمینه‌هایی که گوگل در آن بیشترین قدرت را در دنیای فناوری موبایل به دست دارد فرایندی بسیار سخت و پر ریسک است ولی هواوی عزم خود را جزم کرده که در این زمینه انقلابی ایجاد کرده و HMS را به رقیبی واقعی و مهم برای سرویس‌های گول پلی یا GPS تبدیل کند.

البته هنوز نمی‌توان به هیچ عنوان HMS را به عنوان رقیبی مهم و جدی برای سرویس‌های گوگل پلی عنوان کرد ولی در نظر داشته باشید که این تازه اول راه است و هواوی می‌تواند توسعه بسیار بیشتری را در این زمینه ترتیب دهد.

یکی از مواردی که می‌تواند سرعت حرکت هواوی در این زمینه را بیشتر کند همکاری با شرکت‌های بزرگ است که در صورت توسعه آن، میزان اعتماد بین‌المللی به امکان ایجاد استقلال از گوگل که توسط هواوی کلید خورده را نیز افزایش خواهد داد.

خداحافظی با نقشه‌های گوگل در نسخه بعدی گوشی‌های هواوی

آخرین حرکت هواوی در این زمینه اعلان رسمی همکاری با شرکت بزرگ TomTom، کمپانی هلندی فعال در حوزه فناوری‌های مکانی‌یابی و تجهیزات الکترونیکی است که توسط آقای رمکو میرسترا، سخنگوی این شرکت صورت پذیرفته است.

البته تام‌تام در این زمینه اطلاعات کاملی را منتشر نکرده است ولی با توجه به تخصص و سابقه این شرکت باید بگوییم که به احتمال فراوان هواوی قصد دارد توسعه سیستم‌های بر پایه نقشه دستگاه‌های خود در آینده را با همکاری این شرکت چندملیتی و بزرگ به پیش ببرد.

به هر حال ما نیز مانند شما دوستان منتظر اخبار جدیدی در مورد این همکاری و ابعاد آن هستیم و انتظار داریم که علاوه بر آن هواوی با شرکای دیگر نیز برای توسعه سرویس‌های محبوب بین‌المللی خود گام بردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا