یک زندگی قرآنی


یک زندگی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی از از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در قرآن از سبک زندگی با عنوان حیات طیبه نام برده شده است.

یک زندگی قرآنیلیلا پرویزی، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی از جایگاه ویژه‌ای بر خوردار است، اظهار کرد: در قرآن از سبک زندگی با عنوان حیات طیبه نام برده شده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین، تمامی شئون زندگی انسان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: بر اساس آیات الهی می‌توان بهترین سبک زندگی را برگزید که تمامی امور فردی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند با اشاره به اینکه حیات طیبه در واقع عمل صالح توام با ایمان است چراکه بدون ایمان، عمل صالحی اتفاق نمی‌افتد، افزود: سبک زندگی قرآنی زمانی محقق می‌شود که انسان بتواند تمام خصوصیات فردی و اجتماعی خویش را بر اساس آیات الهی تنظیم کند که دربرگیرنده اوصاف تقوا، حیا، حلم و صبر، بخشش، متانت در گفتار و رفتار، حسن برخورد، منعطف بودن، امین، شجاع، صداقت، عدل و انصاف، مهربان و دلسوز، متواضع و وفادار و... است که این اوصاف باید از بالقوه بودن به بالفعل بودن در فرد برسد.

پرویزی ادامه داد: در سبک زندگی فرد، خانواده و هم جامعه موثر بوده و سبک زندگی یعنی متن زندگی و هر آنچه که به آن مرتبط می‌شود؛ بنابراین علاوه بر این موارد رسانه‌ها نقش موثری بر تغییر سبک زندگی افراد دارند.

وی با بیان اینکه در بهتر شدن این امر باید فرد دارای هدف باشد و برای رسیدن به آن تلاش کند، اظهار کرد: فرد باید به دنبال زندگی شاد و سالم بدون گناه باشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند با بیان اینکه افرادی که به دیگران کمک می‌کنند بیشتر از زندگی لذت می‌برند، اظهار کرد: این افراد افکار مثبت را بیشتر تقویت کنند وبا نگاه مثبت به زندگی بنگرند.

پرویزی با بیان اینکه افراد باید امید و توکل برخدا آیات الهی را سر لوحه زندگی قرار دهند، یادآور شد: فردی که سبک زندگی قرآنی را سرلوحه کارش قرار داده با بخشش و فراموش کردن بدی‌های دیگران، رضایت قلبی خود را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!