کسب‌وکارهای پردرآمد امروزی چگونه‌اند؟


کسب‌وکارهای پردرآمد امروزی چگونه‌اند؟

نسلی که این روزها دوره نوجوانی و جوانی خود را می‌گذرانند در واقع متعلق به نسل هوشمندی هستند که وقتی به دنیا سلام نکرده بودند، تکنولوژی به آنها سلام کرده بود. آنها درست در میانه میدان ابزارهای هوشمند و روابط اجتماعی که به کلی با نسل پیش از خود تفاوت دارد، بدنیا آمده‌اند.

خانواده‌ای متحول شده، جامعه‌ای ارتقا یافته، مدرسه‌ای که تکنولوژی متد آموزشی مدیرانش را تغییر داده و یک جامعه مجازی فراگیر که حالا آنها را در جایگاهی قرار داده تا آنچه می‌خواهند و استعدادش را در خود می‌بینند به دست آورند.

در اینجا می‌توان لیست بلندبالایی از مشاغل پردرآمد را که تا همین یک دهه اخیر از چیستی و چگونگی آنها هیچ اطلاعاتی در دست نبود، ارائه کرد اما حتی نگاهی مختصر به برخی از آنها ما را با این واقعیت آشنا می‌کند که عناوین مشاغل پردرآمد در دنیای امروز با وجود تکنولوژی و نسلی ارتقا یافته و آشنا با ژنتیک هوش مصنوعی نه عموماً پست‌هایی هستند که دانش آکادمیک و حرفه‌ای طلب می‌کند بلکه استعداد و سوداگری تنها نقطه عطف پیروزی در به‌دست آوردن جایگاه بهتر در آنها محسوب می‌شوند. بیایید نگاهی به آنها بیندازید.

اینفلوئنسر

عنوان جعبه جادوی سال‌های نه چندان دور به تلویزیون خانگی تعلق داشت اما بیش از دو دهه است که موبایل این کامپیوتر کوچک جیبی چنین عنوانی را از آن خود کرده و فراتر از آن حالا به یک ابزار پولساز برای کسانی تبدیل شده که اتفاقاً خلاقند و شناسایی ذائقه جامعه مجازی کار تخصصی آنهاست.

ساخت انیمیشن‌های کمدی و طنز تا حرکت‌های تند اعتراضی، تهیه فیلم و عکس از موضوعات جذاب اجتماعی، حقوق شهروندی، برابری جنسیتی و ساخت دابسمش‌های آهنگ و کلیپ‌های مشهور. فقط به‌عنوان یک مثال دقیق نگاه کنید به «کچلیک» معروف که چطور یک شبه راه صد ساله پیمود و حالا یک اینستاگرامر و اینفلوئنسر مشهور با درآمد چند ده میلیونی است. بله، اینفلوئنسر بودن یکی از مشاغل محبوب و پردرآمد نسل فعلی محسوب می‌شود.

استندآپ کمدی

استندآپ کمدی یا اجرای برنامه طنز زنده حالا در سراسر جهان به‌عنوان یک شغل محبوب و حتی یک استعداد طلایی شناخته می‌شود. اگر شما بتوانید یک خاطره جالب و بامزه و خنده دار را بدون لکنت زبان و با استفاده از حرکات بدن در یک اجرای زنده تعریف کنید و به مدت ۵ دقیقه حاضران را چنان بخندانید که عاشق شوخ طبعی شما شوند، باید به شما تبریک گفت چون شما دیگر جایگاه یکی از پردرآمدترین مشاغل امروز را به‌دست آورده‌اید.

رپر

سبک محبوب جوانان امروز در همه جای جهان سبک زندگی رپرهاست و حالا این سبک نه تنها یک الگو برای زندگی است بلکه منبع درآمد سرشاری برای خوانندگان معروف این سبک موسیقی هم محسوب می‌شود. خواننده رپ بودن که اتفاقاً لزوماً نیاز به داشتن ترانه‌های هم قافیه و متناسب ندارد این روزها بسیار در جهان شغل محبوبی به شمار می‌رود و در ایران همچنین داشتن زبانی تند و اعتراضی می‌تواند جایگاه شما را در میان طرفداران این سبک بشدت پر رنگ کند. گفته می‌شود کنسرت‌های داخلی و خارجی یک رپرمعروف ایرانی که سابقه نه چندان مطلوبی در یک تبلیغات انتخاباتی داشته مملو از جمعیت می‌شود و او توانسته میلیاردها تومان درآمد تنها در همین چند سال اخیر به دست آورد.

مدیریت استارتاپ

چه نمونه‌ها سراغ نداریم که بسرعت ستاره خوشبختی‌شان پرفروغ شد و با یک نیازسنجی درست از بازار حالا از آن کسب و کار نوپای دیروز به استارتاپ مشهور امروز تبدیل ‌شدند. از سایت‌های کوچکی که فروشگاه بزرگ اینترنتی شدند، تا آشپزخانه‌های کوچک خانگی که نام بزرگ‌ترین کترینگ‌های کشور را به خود گرفته‌اند. بومگردهای مبتکری که روزگاری روی یک زیلوی مندرس در دورترین مناطق روستایی سفرگردی پیشه می‌کردند، امروز اما خود میزبان مسافران خارجی‌شان‌ هستند که حاضرند در هر یک از چهار فصل سال میلیون‌ها تومان هزینه ‌کنند تا به مناطق اکتشافی آنها قدم بگذارند. بیایید مدیران استارتاپی که بسرعت تک شاخ بازارهای مجازی شدند را هم در لیست میلیاردهای نسل جدید قرار دهیم.

دی‌جی

شبی چند ده میلیون تومان درآمد برای لحظه‌هایی که غرق در عیش و عشرت است و فقط کافی است یک محفل تا آخر شب گرم و پرحرارت باشد. کاری که باور کنیم یا نه اما واقعاً کار نیست و خودش به نوعی سرگرمی و سرخوشی محسوب می‌شود. اما اینجا هم شما باید کاملاً مستعد و خلاق باشید و بتوانید ریتم آهنگ‌ها را با تجهیزات جدید آهنگسازی با هم جور کنید.

اصولاً به خواننده زنده هیچ نیازی نیست چون شما هستید که به صداها جان می‌دهید و با ترکیب محبوب‌ترین و مردمی‌ترین آهنگ‌ها می‌توانید یک خواننده زنده خلق کنید. هرچقدر بیشتر سعی کنید به شما و میهمان‌ها خوش بگذرد همان اندازه درآمدتان افزایش می‌یابد. بدرستی باید گفت دی‌جی بودن یک شغل پردرآمد و البته استراتژیک در مقطع حساس کنونی کشور است.

iran-newspaper.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری