بازگشت به سلف صالح و مخالفت با استعمارگری ویژگی مشترک همه جریان های مقاومت است


بازگشت به سلف صالح و مخالفت با استعمارگری ویژگی مشترک همه جریان های مقاومت است

پژوهشگر مسائل سیاسی بازگشت به سلف صالح و مخالفت با استعمارگری را ویژگی مشترک همه جریان های مقاومت دانست و تأکید کرد: این دو ویژگی ها همه این ها را در یک هویت قرار می‌ دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

دکتر «علیرضا زهیری» در این نشست با اشاره به تأثیر گذاران روی موضوع مقاومت خاطرنشان کرد: کنش گران مقاومت گاهی بیرون از مرکز و گاهی کنش گران مقاومت درون مرکز هستند و سؤال این است که هرکدام از این ها دارای چه ویژگی هایی هستند.

محقق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: جنبش های اسلامی به رغم تفاوت های زیادی که دارند دو ویژگی مشترک دارند که یک ویژگی آنها بازگشت به سلف صالح یا گذشته یا قرآن است و دیگری مبارزه با استعمار است؛ این دو ویژگی ها همه این ها را در یک هویت قرار می‌ دهد.

وی تأکید کرد: مسأله این جا است که نیروهایی که توانستیم بیرون از جامعه ایران تأسیس کنیم مثل جبهه مقاومت در یمن، عراق و سوریه و لبنان آیا تبدیل شده اند به یک جنبش که با یک هویت تعریف شوند یا هنوز بیشتر عملگرا هستند؟ درست است که همه این ها مسلمانان شیعه هستند ولی شیعیانی هستند که غالبا هویت شیعی آنها هنوز همان هویت شناسنامه ای است.

زهیری در ادامه بیان داشت: تبدیل شدن به یک جنبش آیا یک مزیت و فرصت محسوب می‌ شود یا خیر؟ برخی از تعارضات در جامعه ما در مورد همین مفاهیم وجود دارد که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت و همین طور آیا مفهوم کنش گر درون مرکز را پرداخته ایم یا برای ما اهمیت ندارد؟

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی