سردار سلیمانی باور به توان مقاومت در برابر ابرقدرت ها را تثبیت کرد


سردار سلیمانی باور به توان مقاومت در برابر ابرقدرت ها را تثبیت کرد

رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با بیان این که سردار سلیمانی باور به توان مقاومت در برابر ابرقدرت ها را تثبیت کرد، گفت: شهید سلیمانی این اندیشه را جا انداخت که می‌ توان در برابر یک کشور نظامی قوی نیز مقاومت کرد و در برابر آنها ایستاد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

«ولی شیرخانی» در این نشست با بیان این که رهبر معظم انقلاب پنج مرحله را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیان کردند، تصریح کرد:برای رسیدن به این تمدن نیازمند به یک مرکزیتی هستیم که از اوایل انقلاب گفته می‌ شود که این مرکزیت، ایران است.

رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم ابراز داشت: شهید سلیمانی اقداماتی که انجام دادند به نوعی در کشورهایی که با ما از نظر اندیشه ای همسو هستند، بحث ام القرایی را برای ایران جا انداختند و ما باید این مسأله را تثبیت کنیم.

وی افزود: بحث صدور اسلامی از اوایل انقلاب مطرح شد و سه دسته نظر در این رابطه وجود داشت؛ صراحتا برخی معتقد بودند که نباید صدور صورت بگیرد، برخی می‌ گفتند باید در کشور های دیگر حضور پیدا کنیم و حضرت امام(ره) می‌ گفت باید مفاهیم انقلاب اسلامی را به کشورهای مختلف صادر کنیم که اگر این مفاهیم صادر شود ظرفیت وجودی برای بپا خیزی کشورهای دیگر ایجاد می‌ کند.

شیرخانی در ادامه عنوان کرد: به نظر می‌ رسد در این عرصه مرحوم شهید سلیمانی موفق بوده چون در 63 کشور جهان نیروی قدس سپاه حضور داشته است و توانسته آیه «لیقوم الناس بالقسط» را احیا کند.

وی با اشاره به این که شهید سلیمانی بپاخیزی را در کشورهای دیگر فراهم کرد، گفت: مباحثی که در حوزه روابط بین الملل مطرح می‌ شود که بعضا دیدگاه رئالیتسی را مطرح می‌ کنند در برابر دولت حاکمه آمریکا می‌ گویند که این مقاومت امری بی معنا است، ولی شهید سلیمانی در کشورهای مختلف این اندیشه را جا انداخت که می‌ توان در برابر یک کشور نظامی قوی نیز مقاومت کرد و در برابر آن ایستادگی کرد.

رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که سپاه قدس از سال 76 به بعد که کار خود را شروع کرد، در سال 78 با لبنان ارتباط خوبی برقرار کردیم، ولی حاج قاسم توانست با تدبیرهای نظامی و دیپلماتیک مقدمات ایجاد روابط راهبردی با کشورهایی که با همخوانی مذهبی ندارند، ایجاد بکند.

وی یادآور شد: این را از اشخاص مختلفی شنیده ایم، از جمله برخی از روسی ها می‌ گفتند وقتی سوریه در سال 2010 درگیر داعش شد، دیپلمات های زیادی از پوتین خواستند که وارد عرصه شود ولی قانع نمی شود، ولی وقتی پوتین با سردار سلیمانی دیدار می‌ کند او را قانع می‌ کند که در سوریه حاضر شود.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور