طرح ملی «فهما» باعث اثربخشی فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد می شود


طرح ملی  «فهما» باعث اثربخشی فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد می شود

دولت آبادی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌ها در طرح ملی فهما باید ثبت شوندف گفت: طرح ملی «فهما» باعث اثربخشی فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) یک رویداد ملی است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح چند وجهی برای نخستین بار در استان و کشور آغاز و در سه مرحله اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مرحله نخست ثبت مشخصات کانون‌ های فرهنگ هنری مساجد در سامانه ملی «بچه‌ های مسجد» است، ادامه داد: مرحله دوم این طرح ثبت و بارگزاری مشخصات اعضا کانون بوده که تا 25 دی ماه فرصت وجود داشت و هم اکنون با موافقت رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تا چهارم بهمن ماه تمدید شد.

دولت آبادی اضافه کرد: مرحله پایانی بارگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ملی و اجتماعی بوده و شامل فضای مجازی، سرود، تولید محتوا، سواد رسانه‌ای، کارگاه آموزشی و آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که باید در این طرح ملی ثبت و بارگزاری شود، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه طرح شنبه ‌ها با کتاب اقدامی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه بین اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد است، یادآور شد: بر اساس این طرح امامان جماعت هر مسجد روزهای شنبه یک کتاب را به اعضای کانون‌ها معرفی می‌کنند.

دولت آبادی ابراز داشت: طرح ملی «فهما» یک اقدام ملی برای ساماندهی هر چه بهتر کانون‌ها و فعالیت‌های آنها و همچنین حمایت هدفمند از کانون‌ها است که به کمک و مشارکت رسانه‌ها و خبرنگاران استان برای ترویج این طرح ملی نیازمندیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: فعالیت‌هایی که از سوی کانون‌ها در طرح ملی فهما باید ثبت شود بر اساس ۳۲ شاخص است که در سال‌های آینده به ۱۰۰ مورد هم خواهد رسید.

وی گفت: پس از پایان این طرح شهر، شهرستان و استان برتر کشور مشخص می‌شود و سه استان برگزیده خواهد شد که یک استان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد انتخاب می‌شود.

دولت آبادی گفت: طرح ملی فهما به منظور ارزیابی و رتبه بندی فعالیت‌های کانون‌های مساجد با هدف احیای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی در کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟